eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com
    przez operatora Play - podstawa prawa]
    <62861af5$0$483$65785112@news.neostrada.pl> <t65bci$oj2$1@gioia.aioe.org>
    <62864c7d$0$496$65785112@news.neostrada.pl> <t65rrf$tpr$1@gioia.aioe.org>
    <6286ae74$0$484$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <6286b5a1$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <628bdd33$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6govv$1uhn$1@gioia.aioe.org>
    <628be863$0$467$65785112@news.neostrada.pl> <t6gv94$ii7$1@gioia.aioe.org>
    <628c022c$0$457$65785112@news.neostrada.pl> <t6i2fa$p54$1@gioia.aioe.org>
    <6290a8ed$0$502$65785112@news.neostrada.pl> <t6qk18$5s8$1@gioia.aioe.org>
    <6290dc6d$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <1nkemd7q4tuj9$.64ocmdhpvd6d.dlg@40tude.net>
    <6294ec71$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6294febe$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <62954edf$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 31 May 2022 00:34:01 GMT

    On 2022-05-30, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Już kilka razy prosiłem, byś podał podstawę prawną. Ale to niema sensu,
    > bo odwracałeś dyskusje w jakieś ogólniki. Przepis musiałby brzmieć mniej
    > więcej tak:
    >
    > "Kto posiadając AED nie wydaje go innej osobie na jej żądanie, podlega
    > karze ..." - znasz taki przepis?

    No jest taki: Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym
    bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku
    na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie
    lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego
    uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Jeśli ratownik nie mógł opuścić stanowiska, a rozumując rozsądnie, z
    oceny sytuacji wynikało, że mógł pomóc udostepniając AED innej osobie?
    Nigdzie nie ma wymogu konieczności osobistego udzielania tej pomocy.

    --
    Marcin