  • 561. Data: 2022-05-31 00:07:17
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > O ile może być więcej, niż jeden odłamek, to z tą śmiercią na miejscu
    > gorzej. z wykrwawienia, to jednak dłuższa chwila. Od kontuzji, to kilka
    > dni.

    Dziecko drogie, o czym ty pierdolisz?
    Możesz umrzeć od uderzenia głową w krawężnik jak się na rowerze
    przewrócisz, a ty wyjeżdżasz z jakimiś z dupy wziętymi teoriami o
    wykrwawianiu przez kilka dni od kontuzji z odłamka.
    Czym się różni taki odłamek, który cię trafi w głowę, od zwykłego
    krawężnika?

    Skąd się takie debile biorą?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 562. Data: 2022-05-31 00:29:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2022 o 00:07, Kviat pisze:

> [...]
    > wykrwawianiu przez kilka dni od kontuzji z odłamka.
    > Czym się różni taki odłamek, który cię trafi w głowę, od zwykłego

    Nie znam parametrów amunicji rosyjskiej, ale nie sądzę, byt jakoś
    szczególnie odbiegała od tej NATO. Pocisk odłamkowy kal. 30 mm waży
    około 0,3 kg, czyli 1/3 granatu F-1. Nie oczekuj spektakularnych
    skutków. Może, jakby w oko trafił.

    > Skąd się takie debile biorą?

    Też mnie takie myśli nachodzą.

    --
    Robert Tomasik

  • 563. Data: 2022-05-31 00:53:13
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 15:35, J.F pisze:
    > ale taki z karabinu tez?

    Nie wiem, z czego oni tam słupy robią, ale w znanych mi wypadkach aż tak
    spektakularnych skutków nie bywało. Słupy normalnie są ze zbrojonego
    betonu i zbrojenie to trzyma w kupie. Co innego jakiś betonowy pustak.

    --
    Robert Tomasik

  • 564. Data: 2022-05-31 00:59:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 09:14, Kviat pisze:

> [...]
    > puli produkcji węgla i stali, aby zapobiec wojnie gospodarczej[17]. Było
    > to urzeczywistnienie planu opracowanego przez Jeana Monneta, a
    > upowszechnionego przez francuskiego ministra spraw zagranicznych Roberta
    > Schumana[18]. W dniu 9 maja 1950, który później został ustanowiony Dniem
    > Europy[19], Schuman przedstawił propozycję utworzenia organizacji
    > europejskiej, twierdząc, że jest to niezbędne do utrzymania pokojowych
    > stosunków[18]. Propozycja ta, znana jako deklaracja Schumana, jest
    > uważana za początek dzisiejszej Unii Europejskiej[20]"

    Ale wiesz, ze to nie o wojnę czołgami chodziło? Tak na wszelki wypadek
    zapytam, czy zrozumiałeś to, co skopiowałeś.

    > Nie, nie wszyscy.
    > Tylko ci, którzy twierdzą, że te prawa wprowadzano z braku wolnej
    > przestrzeni, na których można toczyć wojny.

    Czyli oni prawo wojny wymyślali, by sobie swobodnie węglem i stalą
    handlować?

    > Jak dziecko we mgle...
    > (że też takie oczywistości trzeba tłumaczyć dorosłym ludziom...
    > policjantowi... to jest dramat)
    > Możesz na początek nie usprawiedliwiać bandytów wojną "bo na wojnie się
    > strzela i broni kolegów z czołgu".

    Mogę, ale to niewiele zmieni. To są po prostu fakty.

    > To tłumaczenie dziesięciolatka, który jeszcze nie dojrzał emocjonalnie i
    > nie wszystko jeszcze rozumie.

    W sumie masz rację. Spróbuj zrozumieć.

    --
    Robert Tomasik

  • 565. Data: 2022-05-31 01:02:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 06:33, Shrek pisze:
    > Który był cześcią większej całości. Tak czy inaczej miasto nie było puste.

    Ale większość ludzi była na tyle mądra, że nie bawili się w podchody z
    BWP-ami. Bez względu na to, skąd tam się te BWP-y wzięły podglądając ich
    z za jakiejś przesłony można było być prawie pewnym, że ktoś strzeli.

    --
    Robert Tomasik

  • 566. Data: 2022-05-31 01:04:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Niemowlak z karabinem też?

    Broń palna ma t odo siebie, że skutki niewiele zależą od tego, kim jest
    operator. Nawet idiota może mieć szczęście i celnie strzelić.

    --
    Robert Tomasik

  • 567. Data: 2022-05-31 01:10:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 19:28, Shrek pisze:
    > Wręcz przeciwnie - należy wydać jak jest potrzebny. Od tego one są te
    > AED, żeby z nich korzystać.

    Już kilka razy prosiłem, byś podał podstawę prawną. Ale to niema sensu,
    bo odwracałeś dyskusje w jakieś ogólniki. Przepis musiałby brzmieć mniej
    więcej tak:

    "Kto posiadając AED nie wydaje go innej osobie na jej żądanie, podlega
    karze ..." - znasz taki przepis?

    --
    Robert Tomasik

  • 568. Data: 2022-05-31 01:36:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-30, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak zobaczą lufe wystająca z okna czy z wózka, to sie nie musza
    > zastanawiac czy niemowlak.

    No ale widzą, że niemowlak, to chyba można zastrzelić skoro ma broń?
    Kustosza muzeum z bronią to już na pewno. A nieprzytomnego żołnierza
    należy dobić.

    "Bezbronny" odnosi się do zdolności do obrony, a nie faktu posiadania
    broni.

    --
    Marcin

  • 569. Data: 2022-05-31 02:27:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie wiem. Ale jeśli nie to kolejny argument że się da "nie głosować".

    No ale my o poloni i wyborach na pis, wiec raczej nie samorządowych.

    > CPL nie jest parkiem, drogą ani budynkiem.

    Nie ma tam budynków, dróg, parków? Oj wijesz się :) Jest dobro wspólne
    wszystkich obywateli i należy do niego też infrastruktura.

    > Uczelnie nie, ale podstawówki i licea tak. Drogi krajowe nie. Generalnie
    > jakieś 80% tego co wokół siebie widzisz jest samorządowe i o tym
    > decydujesz w wyborach samorzadowych.

    Nie wiem coś się tak na te wybory samorządowe uparł skoro dyskusja
    wyszła od tego jak głosuje polonia.

    > Pewnie nie. A co to ma wspólnego z poligonem smoleńskim?

    To, że pewne rzeczy są elementem pakietu. Chcecie mieć stolicję w
    Warszawie to niestety będą się tam panoszyli różni osobnicy ze swoimi
    posranymi pomysłami. Zresztą ten z Żoliborza to zdaje się Warszawiak.

    > Trzeba je będzie pilnować, a policja już nie będzie pisia:P

    Legiony Maryji już prężą to i owo, głownie chyba owo.

    > Przyznam że się nie zgodzę. Logiką wyborów samorządowych jest że
    > wybierasz swoje lokalne władze. Swoje a nie komuś.

    No dobrze, ale te wybory samorządowe to Twoja dewiacja z pierwotnego tematu.

    > No właśnie chyba nie:P Przynajmniej dopóki nie prowadzisz działalności
    > zarobkowej w polsce. No i... mieszkasz w kraju z którym mamy taką umowę:P

    Ja to może i tak, ale trochę ogólniej rozmawiamy. A z tymi podatkami to
    taki pewien nie jeste.

    > Jest nieegzekwowalny. W ramach analogii mogę się zgodzić, że masz głos,

    Nie szkodzi. Jest.

    > ale musisz go oddać centralnej komisji w warszawie, w dniu wyborów. A
    > tam będzie jedno okienko na cały świat - mniej więcej tak jak z twoim
    > obowiązkiem obrony ojczyzny:P

    No przecie ja głosuję właśnie w Warszawie. Ja ogólnie wszystko w
    Warszawie. Chyba. Przynajmniej różne cywilne certyfikaty.

    --
    Marcin

  • 570. Data: 2022-05-31 02:34:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-30, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > więcej tak:
    >
    > "Kto posiadając AED nie wydaje go innej osobie na jej żądanie, podlega

    No jest taki: Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym
    bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku
    na zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie
    lub innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego
    uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Jeśli ratownik nie mógł opuścić stanowiska, a rozumując rozsądnie, z
    oceny sytuacji wynikało, że mógł pomóc udostepniając AED innej osobie?
    Nigdzie nie ma wymogu konieczności osobistego udzielania tej pomocy.

    --
    Marcin