    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    <628be863$0$467$65785112@news.neostrada.pl> <t6gv94$ii7$1@gioia.aioe.org>
    <628c022c$0$457$65785112@news.neostrada.pl> <t6i2fa$p54$1@gioia.aioe.org>
    <6290a8ed$0$502$65785112@news.neostrada.pl> <t6qk18$5s8$1@gioia.aioe.org>
    <6290dc6d$0$469$65785112@news.neostrada.pl> <t6qnta$2si$1@gioia.aioe.org>
    <6290e8cc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6qus1$1ffk$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <62911f18$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <6KekK.65577$tX09.35114@fx10.ams1>
    <6291be9a$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <6291d1ad$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <6291dc64$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <62920a85$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <M2AkK.240870$7p1.192146@fx04.ams1>
    <6293472d$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <yOTkK.339084$4Og.41001@fx08.ams1>
    <62951378$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 31 May 2022 00:49:55 GMT

    On 2022-05-30, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > O ile mi wiadomo żaden używany w BWP. zbyt mały kaliber. W artylerii

    To do czego są takie małokalibrowe odłamkowce?

    > p-lot używa się takich wybuchających w określonym dystansie, ale chyba
    > najniższym kalibrem z taką amunicja jest 57 mm.

    No widziałem co powyciągano z pasażerów i załogi MH17, choć Buk to
    odrobię inna bajka.

    > O ile może być więcej, niż jeden odłamek, to z tą śmiercią na miejscu
    > gorzej. z wykrwawienia, to jednak dłuższa chwila. Od kontuzji, to kilka
    > dni.

    No to ponownie, do czego taka amunicja? Zresztą dyskusja o tyle
    akademicka, że cały czam mamy możliwość, ze se walneli normalnym
    pociskiem, a jak dalej jechał to skosili go z jakiegoś małokalibrowego
    automatu.

    > ale podsłuchiwanie tu nie ma nic do rzeczy. Albo nie wolno go tam
    > wrzucać, albo wolno.

    Chyba nie ma watpliwości, że nie wolno, ale Ty twierdziłeś, że
    okoliczności zmieniają ocenę moralną sytuacji. DLa mnie nie bardzo.

    > Mogło być nawet nielegalne polowanie. Tylko nie mamy żadnego dowodu na
    > to, co się tam stało.

    Mogło, ale w ramach swojego sceptycyzmu pokazujesz, że mogło być inaczej
    niż to jest przedstawiane, a ja Ci z kolei zwracam uwagę, że przy takim
    tłumaczeniu podobnych przypadków, nijak się nie da wytłumaczyć, dlaczego
    Bucza i Irpień nagle zrobiły się tak pod wzgledem zabitych cywilów
    wyjatkowe. Albo coś się tam specyficznego stało, albo te wszystkie
    wojenne prawidłowości na które wskazujesz, powinny równiez występować w
    innych miejscach. Inaczej wychodzi jednak, że ktoś w Buczy wyrżnął tych
    cywilów.

    > Nic się nie stało moim zdaniem, tylko dziennikarze dopadli filmik i
    > tworzą koło tego teorie.

    Tak, z tym jednym filmem z drona, ale trupów jest nieco więcej.

    --
    Marcin