    Subject: Re: Uchwała PKW
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 2 Jun 2020 21:52:57 +0200

    W dniu 02.06.2020 o 18:40, J.F. pisze:

    > Skoro sie zakonczyly, to sie odbyly :-)

    Jak ci wypłacają pensję i nie wypłacili ale termin minął, to znaczy że
    wypłata się odbyła czy nie? Albo inaczej. Masz podpisany kontrakt na
    usługę. Powiedzmy remont mieszkania. Wykonawca zapił, termin minął.
    Odbył się czy nie? Jak odbył to zapłać:P

    > I nawet protokol moglby byc - tylko nie z glosowania :-)

    Powinien być z nieodbycia sie wyborów. Bo nie zostały zakończone, więc
    się nie odbyły.

    > Nie bylo glosowania - to by bylo prawdziwe.

    A co za tym idzie wybory się nie odbyły, bo proces wyborczy przewidziany
    prawem nie został przeprowadzony.

    > Ale tego przypadku ustawa nie przewidziala, i co wtedy zrobic ?

    A to już zmartwienie innych. PKW została pozbawiona możliwości
    przeprowadzenia wyborów, to niech się inni martwią.

    > No ale jakze tak oglosic ze wygral, skoro nie ma do tego podstaw ?
    > Toz to kary godne...

    A jak można napisać, że skutek jest tożsamy, skoro nie ma podstaw? I
    zgadzam się, że ktoś powinien za to beknąć. Nawet mam pomysł kto.

    > No ale trzeba zglosic. To sie inni moga zglosic.

    No to zgłoszą, nie zostaną umieszczeni na listach i skutek jest tożsamy
    jakby się nie zgłosili.

    > I trzeba mu zebrac podpisy..

    Kulsonów jest chyba 100 tysięcy.

    > teraz troche lepiej.

    > wolno im.

    Wolno. Tyle że to bardzo niebezpieczna sytuacja.

    > No, ostroznie. Dziadek z Wermachtu zaszkodzil.

    No ostrożnie. Prokurator stanu wojennego na stanowisku przewodniczącego
    komisji sprawiedliwości i praw człowieka nie zaszkodził. Wiele rzeczy
    nie zaszkodziło, więc... zależy od michy i propagandy.

    > Ale co proponujesz - zebysmy mieli tak swiadome spoleczenstwo, zeby
    > siegnelo za giwery i odstrzelilo tych, co olewaja konstytucje ?

    Akurat wariant rumuński to średni do naśladowania. W ramach tego co być
    powinno i jest zasadniczo osiagalne (może nie teraz, ale to nie utopia),
    to wolałbym, żeby władza nie robiła z 1/4 obywateli antypolaków i wrogów
    państwa.

    > Fakt, ze PiS tak nabruzdzil, ze teraz wypadaloby to latami naprawiac,
    > albo szybko, tylko ze w ich stylu :-)

    I ten drugi scenariusz kiedyś nastąpi. Będą sprzątani bez żadego trybu
    ustawami. Może nie głosowanymi w nocy, ale doprowadzono do wojny
    polsko-polskiej i rozstrzygnięcia będą również w takim trybie:(

    > Widac konstytucja wymaga dopracowania.
    > Potrzeba "ustawy regulujace dzialanie organow konstytucyjnych wymagaja
    > konstytucyjnej wiekszosci glosow do uchwalenia".

    Co po konstytucji, jak ją zlewają. Tego konstytucja nie zmieni.

    > No i jeszcze paru skazan za olewanie konstytucji.

    Problem w tym, że winnych zamachu stanu karze się tylko w przypadku
    nieudanego zamachu.

    --
    Shrek