  • 1. Data: 2003-09-24 13:16:51
    Temat: Ubezpieczenie zdrowotne dorosłych członków rodziny.
    Od: SparkMan <i...@w...pl>

    Witam,

    Jak to jest z ubezpieczeniem zdrowotnym. Mam 32 lata i jestem
    zarejestrowanym bezrobotnym (zasilku już nie dostaje).
    Od czasu do czasu mam rozne dorywcze zlecenia. I teraz za
    kazdym razem, kiedy mam zlecenie, musze jechac do UP wyrejestrowac sie.
    Dlatego przez kilka dni nie mam ubezpieczenia zdrowotnego, a licho nie śpi...
    Slyszalem, ze jest mozliwosc ubezpieczenia sie przez czlonaka rodziny,
    w moim przypadku bylby to ojciec. Jak to jest naprawde?
    Prosze podac jakas podstawe prawna, bo w UP nic o tym nie wiedza.

    ----------------------------
    SparkMan
    iskrzych malpa wp kropka pl
    ----------------------------

  • 2. Data: 2003-09-24 17:00:43
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | w moim przypadku bylby to ojciec. Jak to jest naprawde?
    | Prosze podac jakas podstawe prawna, bo w UP nic o tym nie wiedza.

    Masz ubezpieczenie zdrowotne z tyt. wykonywania umowy zlecenia - dlatego też
    UP każe ci przyjeżdżać i wyrejestrowywać się jako bezrobotny (zawsze parę
    złotych oszczędzą).

    A zleceniodawcy zgłaszają cię do ubezpieczeń?
    Bo podlegasz także emerytalnemu i rentowym przy umowie zlecenia.

    W twoim przypadku nie ma możliwości objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym z
    tytułu bycia dzieckiem - ciut zaawansowany wiek.

    Andrzej K.

  • 3. Data: 2003-09-25 07:11:46
    Od: SparkMan <i...@w...pl>

    >Masz ubezpieczenie zdrowotne z tyt. wykonywania umowy zlecenia - dlatego też
    >UP każe ci przyjeżdżać i wyrejestrowywać się jako bezrobotny (zawsze parę
    >złotych oszczędzą).

    A kiedy jest umowa u dzielo?

    ----------------------------
    SparkMan
    iskrzych malpa wp kropka pl
    ----------------------------

  • 4. Data: 2003-09-25 11:34:10
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | A kiedy jest umowa u dzielo?

    Nie ma ubezpieczenia zdrowotnego przy umowie o dzieło. Natomiast w czasie
    wykonywania tej umowy tracisz status bezrobotnego, a co za tym idzie
    ubezpieczenie zdrowotne z tego tytułu. Na ten czas możesz się ubezpieczyć
    dobrowolnie lub korzystać z ubezpieczenia żony. Jest też możliwość
    korzystania z ubezpieczenia dziecka, ale to trochę bardziej skomplikowane.

    Andrzej K.

  • 5. Data: 2003-09-25 11:38:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003, SparkMan wrote:

    >+ >Masz ubezpieczenie zdrowotne z tyt. wykonywania umowy zlecenia
    [...]
    >+ A kiedy jest umowa u dzielo?

    ...to nie ma OBOWIĄZKOWEGO ubezpieczenia.
    A jak jest z nieobowiązkowym (kto załatwia, kto
    jest płatnikiem) to nie wiem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)