  • 1. Data: 2003-09-24 12:15:13
    Temat: EGzekucja ???
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    Czy wyzbywanie sie majatku w okresie trwania egzekucji stanowi przestepstwo
    ??? Czy jest to gdzies uregulowane .. ew gdzie /konkretnie/???

    Dzieki i Pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2003-09-24 12:52:10
    Temat: Re: EGzekucja ???
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    malo konkretnie sie wyrazilem.. nie chodzi mi nawet o to czy stanowi
    przestepstwo ale czy w przypadku utrudniania egzekucji poprzez wyzbywania
    sie majatku mozna nalozyc jakas grzywne albo cosik??

    pozdr
    Lukasz

  • 3. Data: 2003-09-24 13:17:22
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    .
    > malo konkretnie sie wyrazilem.. nie chodzi mi nawet o to czy stanowi
    > przestepstwo ale czy w przypadku utrudniania egzekucji poprzez wyzbywania
    > sie majatku mozna nalozyc jakas grzywne albo cosik??
    przestępstwo to jest na pewno, art 300 i n kodeksu karnego, generalnie
    rozdział 36

    burenezo

  • 4. Data: 2003-09-24 15:45:34
    Od: "Bartek" <n...@W...pl>

    Przestępstwo tak,ale w przypadku majatku wskazanego przez wierzyciela i
    zajętego przez komornika,a nie zarekwirowanego do magazynu ,bądz na parking (w
    przyp. samochodu).Jeżeli komornik czegoś nie zajął a dłużnik to sprzeda,to
    dlaczego ma być karany? Niestety u nas jest tak ,że do wierzyciela należy
    wskazanie majatku dłuznika.Jezeli sie myle to prosze mnie sprostowac.

    pozdr.bartek

  • 5. Data: 2003-09-25 06:45:56
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Bartek" <n...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Przestępstwo tak,ale w przypadku majątku wskazanego przez wierzyciela i
    > zajętego przez komornika,a nie zarekwirowanego do magazynu ,bądź na
    parking (w
    > przyp. samochodu).Jeżeli komornik czegoś nie zajął a dłużnik to sprzeda,to
    > dlaczego ma być karany?
    Mylisz się. Dłużnik ma być karany za to, że ma długi i zamiast je spłacać
    ukrywa swój majątek. Ponadto musisz wiedzieć, że dłużnik ma prawo sprzedać
    swój samochód. Dopiero kiedy pieniądze ze sprzedaży nie znajdą się w jego
    oficjalnym majątku podlega sankcji art 300. Pamiętaj, że podstawową hipotezą
    jest "kto uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela". Jeżeli dłużnik coś
    sprzeda bez uszczuplenia to wszystko jest ok.
    Czy majątek został zajęty czy nie , nie ma tutaj żadnego znaczenia.
    To tak w skrócie bo temat jest szeroki.

    burenezo

  • 6. Data: 2003-09-25 20:41:58
    Od: "Bartek" <n...@W...pl>

    Dzięki za wyjaśnienie i sprostowanie.
    Jezeli zatem wpada komornik to dluznik sam powinien ujawnic to co posiada?
    Przecież komornik nie wpada z dnia na dzien,wiec dluznik nie placąc spodziewa
    sie takiej sytuacji i wyzbywa sie tego co mu sie uda sprzedać ,a uzyskane
    pieniadze "chowa".

    pozdr,bartek

  • 7. Data: 2003-09-26 06:27:39
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > Dzięki za wyjaśnienie i sprostowanie.
    > Jezeli zatem wpada komornik to dluznik sam powinien ujawnic to co posiada?
    Sąd na wniosek wierzyciela może zażądać od dłużnika wyjawienia majątku. Bez
    takiego żądania dłużnik nie musi wyjawiać.

    > Przecież komornik nie wpada z dnia na dzien,wiec dluznik nie placąc
    spodziewa
    > sie takiej sytuacji i wyzbywa sie tego co mu sie uda sprzedać ,a uzyskane
    > pieniadze "chowa".
    Niestety przestępstwo trzeba udowodnić i faktem jest, że dłużnik ma spore
    możliwości bezkarnego ukrycia majątku - w szczególności drobnych ruchomosci,
    gotówki. Cięzej będzie mu ukryć samochód czy mieszkanie. Zwykle dłużnicy
    takie rzeczy przepisują na rodzinę - wtedy już można im się dobrać do skóry.
    To już są jednak kwestie praktyczne i nie wpływają na sam fakt popełnienia
    przestępstwa.

    burenezo