    From: "szerszen" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie - szkoda - 500 zł
    Date: Wed, 4 Nov 2009 14:51:09 +0100

    Użytkownik "pwz" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:hcrur7$2h1$1@inews.gazeta.pl...

    > 1. Czy jest to standardowe postępowanie ubezpieczyciela?

    tak to jest jak sie nie czyta tego co sie podpisuje, nie wiem czy wszystkie,
    ale raczej wiekszosc, wszystko zalezy od tego jaki rodzaj umowy
    podpisywales, mozliwosci jest tak duzo, ze i odpowiedzi jednoznacznej
    udzielic nie mozna

    inna sprawa jest zupelnie to, ze moze sie okazac, ze bardziej ci sie oplaci
    wybulic te 500 zeta z wlasnej kieszeni, niz stracic lub nie zyskac 10%
    znizki, ktora to znizka w zaleznosci od wartosci samochodu i sumy
    ubezpieczenia, moze byc wyzsza od 500 zeta

    takze moze zanim zacznies sie pienic, wez kajecik, olowek i policz wszystko,
    bo byc moze powinienes im dziekowac za taka klauzule

    > 2. Czy nie jest to przypadkiem jakiegoś rodzaju tzw. "klauzula
    > niedozwolona"?

    zgodziles sie na takie warunki

    > 3. Jeszcze sprawdzę regulamin i umowę ubezpieczenia, ale wydaje mi się, że
    > jako klient mogę mieć w nosie to, co sobie firma "uchwali", a zatem
    > powinni mi wypłacić odszkodowanie bez względu na jego wartość... No chyba
    > że decydują o tym wyraźnie zapisy regulaminu...

    tylko ci sie wydaje, dostales regulaminy do przeczytania, podpisales umowe,
    co jest rownoznaczne z wyrazeniem zgody na takie warunki, pozatym pamietaj o
    tym co napialem wyzej, wyplata odszkodowania jest rownoznacza ze strata
    znizek