    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ubezpieczenie OC na osobę zmarła
    <NnDGK.673021$Gx85.505500@fx07.ams1>
    <X...@1...0.0.1>
    <byXIK.1353420$i8Z9.1106365@fx09.ams1>
    <62f49ea0$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <TL3JK.967332$Gx85.840351@fx07.ams1>
    <62f4cacc$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <UL4JK.1515601$70_9.647462@fx10.ams1>
    <62f4dad5$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 11 Aug 2022 23:32:45 GMT

    On 2022-08-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale ten błąd ma swoje konsekwencje, w końcu dlatego właśnie jest błędem,
    > a nie nieistotnym szczegółem.

    Pytanie, czy doszło do skutecznego oświadczenia woli, bo jesli
    doszło i można bezspornie wskazać kto tę wolę oswiaczył i jakiej
    czynności to dotyczy, to jakie ma znaczenie, że jest tam błąd, będący
    klarownie pomyłką? A oswiadczyć wole mozna w końcu i ustnie.

    > Z definicji nie można złożyć oświadczenia woli, którego treści się nie zna.

    Nie widzę jak skutecznie moznaby przyjąć, że z tego powodu umowa nie
    jest zawarta. Prawie nikt nie czyta umów, a nie słyszy się, żeby sądy
    stwierdzały, że unieważnia to np. umowę k-s. Jesli by tak było,
    wystarczyłoby powiedziec, owszem, podpisałem, ale nie czytałem tresci
    umowy.

    --
    Marcin