  • From: "tomek." <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie OC dróg
    Date: Wed, 11 Jul 2007 17:13:01 +0200

    Użytkownik <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:1184165143.135462.307820@r34g2000hsd.googlegrou
    ps.com...
    Witam!

    Wjechałem samochodem w dziurę na ul. Slężnej we Wrocławiu, uszkodziłem
    samochód. Jak moge dochodzić odszkodowania od zarządcy drogi? Czy
    wszystkie drogi muszą być ubezpieczone od odpowiedzialnosci cywilne?
    Dziura nie była w żaden sposób oznakowana, na dowód powiem że w ciągu
    2 godzin w dziure wpadło i zostało uszkodzonych 13 samochdów, po 2
    godzinach w końcu przybyła policja i postanowiła dziurę zabezpieczyc.
    Notabene przybyła także telewizja aby fenomen tej dziury
    udokumentować.
    Policja sporządziła protokół zdarzenia, posiadam zdjęcia dziury, tvp3
    nakręciła samochody po zdarzeniu a także stan drogi. Jest także spora
    liczba świadków(inni poszkodowani). Jakie dokumenty należy przygotować
    do zdik'u? Czy moge zgłosić szkodę bezpośrednio do ubezpieczyciela?
    Gdyż ze zdikiem nie rozmawia się zbyt przyjemnie, telefonicznie
    straszą tylko że nie dostane żadnego odszkodowania tylko stracę czas
    na chodzenie po sądach.

    Pozdrawiam!

    z roszczeniem idziesz do wlasciwego zarzadcy drog,
    on bowiem odpowiada za szkody, czyli wlascnie do ZDiK.
    Straszyc moga, masz protokol policji, zdjecia,
    wiec sprawa wygrana.