  • 1. Data: 2005-08-16 20:19:26
    Temat: US zwrócił za dużo kasy- co teraz??
    Od: "msas" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    w na początku kwietnia (2005r) złożyłem PIT37 za ubiegły rok. Do zwrotu było
    310zł
    Po dwóch tygodniach (w połowie kwietnia, przed upływem terminu złożenia
    Pitów) złożyłem korektę do tego pitu. Do zwrotu było już 290 zł.

    Urząd skarbowy w maju przesłał mi przekazem pocztowym kwotę mi 308 zł
    opisując na przekazie, że jest to zwrot podatku dochodowego.
    Nie wiem z którego pita ta kwota się wzięła (!) i nie wiem czy jest to cała
    kwota nadpłaty czy potrącono za przekaz.

    Teraz dostałem od US upomnienie z wezwaniem do zwrotu 20 złotych wraz z
    kosztami upomnienia i straszy mnie przy tym egzekucją długu.

    Pytania mam następujące do Szanownych Grupowiczów

    Jaki paragraf mówi o tym, że mam obowiązek zainteresować się czy kwota jest
    prawidłowa a ewentualną nadpłate zwrócić bez wezwania?
    Ile mam na to czasu?
    Czy przypadkiem nie ma tu winy US- (czytaj jakiejś urzędniczki), że zwrócili
    mi kasą o którą nie prosiłem?
    Czy nie powinni grzecznie poprosić o zwrot pomyłkowo przelanych pieniędzy?

    Wiem, że z US lepiej nie walczyć ale chcę się czuć jak uczciwy człowiek a
    nie jak przestępca, za jakiego ma mnie teraz mój kochany urząd skarbowy.

    Pozdrowienia

    Maciej

  • 2. Data: 2005-08-16 20:31:23
    Temat: Re: US zwrócił za dużo kasy- co teraz??
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 16 Aug 2005 22:19:26 +0200, *msas* <news:ddthnm$52d$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

    > Wiem, że z US lepiej nie walczyć ale chcę się czuć jak uczciwy człowiek a
    > nie jak przestępca, za jakiego ma mnie teraz mój kochany urząd skarbowy.

    Odesłałabym im te 20 zł wraz ze stosownym pisemkiem.
    Napisz, że nie mają prawa Cię straszyć, tym bardziej, że sami się pomylili i
    niech wyjaśnią skąd im się wzięła taka kwota. Sprawdź też na przekazie
    pocztowym jaka była ta opłata, bo może rzeczywiście potrącili sobie.
    Drugie, takie samo pisemko wyślij do Ministerstwa Finansów!

    --
    Kaja

  • 3. Data: 2005-08-16 20:45:40
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "msas" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie jak przestępca, za jakiego ma mnie teraz mój kochany urząd skarbowy.

    Urząd Skarbowy odlicza koszty przekazu.
    Maria

  • 4. Data: 2005-08-17 06:06:44
    Od: "Czarny" <c...@e...pl>

    > Drugie, takie samo pisemko wyślij do Ministerstwa Finansów!

    To chyba w ramach żartu dodałaś.

  • 5. Data: 2005-08-17 07:21:40
    Od: "Q" <...@n...pl>

    > Urząd Skarbowy odlicza koszty przekazu.

    czyli "ofiara" tez moze zrobic to samo?
    /i przelac im 20zl pomniejszone o koszty przekazau/przelewu :)

  • 6. Data: 2005-08-17 09:40:02
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Q" <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > czyli "ofiara" tez moze zrobic to samo?
    > /i przelac im 20zl pomniejszone o koszty przekazau/przelewu :)

    Nie, bo Ty przekażesz na konto, a nie na nazwisko. Urząd Skarbowy przy
    wysyłce na konto też nie pobiera .

  • 7. Data: 2005-08-17 15:14:37
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Wed, 17 Aug 2005 08:06:44 +0200, *Czarny*
    <news:dduk4h$35i$1@news.dialog.net.pl> napisał(a):

    > To chyba w ramach żartu dodałaś.

    Nie żartowałam, ale później zorientowałam się, że US potrącił opłatę
    pocztową (więc pomyłki z ich strony nie było), więc należałoby te 20 zł
    zwrócić i to nawet nie czekając na monit.

    --
    Kaja