  • 1. Data: 2003-12-27 18:57:08
    Temat: URLOP
    Od: "aska" <j...@o...pl>

    Witam,
    Pracuje w hipermarkecie- 7 dni w tygodniu. Wedlug grafika dni poniedzialki i
    piatki mam wolne. Wzielam sobie urlop na 30.12 i 31.12. czyli moje dni
    pracujace. 1. stycznia wolny. Natomiast w moim wniosku urlopowym nie
    uwzglednialam 2. stycznia-piatek poniewaz mam "grafikowo" wolny. Wydaje mi sie
    ze nie powinnam na dzien wolny brac urlopu-bo przeciez pracuje w soboty i
    niedziele-no ale to moje "rozumowanie":) Wniosek urlopowy skaldalam
    najprawdopodobniej 29.11. W dniu 15.12. pracodawca przyslal mailem wiadomosc ze
    2 stycznia jest inwentaryzacja i nie ma zadnych urlopow. Nie bede mogla przyjsc
    na ta inwentaryzacje bo mnie nie bedzie w Polsce. Co w takim wypadku?? Moge
    miec nieprzyjemnosci?? Jakie??
    Dziekuje za pomoc,pozdr
    Aska

  • 2. Data: 2003-12-27 21:11:32
    Temat: Re: URLOP
    Od: "Mecenas" <m...@n...pl>

    Użytkownik "aska" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przyjsc
    > na ta inwentaryzacje bo mnie nie bedzie w Polsce. Co w takim wypadku??

    Weź sobie uro;p tzw. na żądanie. Należy sie Tobie 4 dni w roku bez zgody
    pracodawcy, musisz tylko go powiadomić.
    Jak podstawe prawna podaj przepis art. 162 z cyferką 2 kodeksu pracy. "
    Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie przez
    niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku kalendarzowym.
    Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    urlopu. "

    Pozdrawiam.

    Michał
    ----------------------------
    mec. Michał
    www.prawo.hg.pl

    ----------------------------

  • 3. Data: 2003-12-28 09:50:33
    Od: "aska" <j...@o...pl>

  • 4. Data: 2003-12-28 10:53:47
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > pracodawcy, musisz tylko go powiadomić.
    > Jak podstawe prawna podaj przepis art. 162 z cyferką 2 kodeksu pracy. "

    A następnie napisz prośbę o rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron
    :)))))))))

    > Pracodawca jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika

    Czyli do momentu, jak nie udzieli pracownikowi urlopu, to pracownik go nie
    ma :))))))))))))))))))

> [...]
    > Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w dniu rozpoczęcia

    Jasne ...
    Opinie naszych sądów w tym zakresie nie są jeszcze jasne.
    Z interpretacji jednak osób tzw. znających się na prawie i publikujących się
    "tu i tam" a dostępnych Wam wszystkim .... hihihihihi, czyli tworzących
    prawo, to pracodawca musi udzielić jednego dnia urlopu a co do pozostałych,
    jeśli chodzi o ciągłość to zdania fachowców są podzielone.
    To własnie należy przedstawić pytającej ...... z suchego paragrafu nic nie
    wynika.
    Dlaczego o tym nie napiszecie ??????????????????????????????
    Urlop na żądanie w obecnych czasach to może sobie wziąźć zatrudniony na
    umowę o pracę radca prawny przedsiębiorstwa ....... i tak nigdy, kiedy jest
    potrzebny, to go nie ma, więc i strata znikoma.

    1) a poza tym wszystkim z postu nie wynika jaki to jest system czasu pracy i
    czy biorąc w danym momencie urlop nie powinno się liczyć urlopu, jak dla
    równoważnego.........
    2) a co w przypadku zmiany roku ..... od nowego roku zmienia się sposób
    liczenia czasu pracy :)))))))))))))))
    3) a dlaczego nie zapytanie, czy w regulaminie pracy tego przedsiębiorstwa,
    oraz w omowie o współodpowiedzialności materialnej nie ma klauzuli o
    zatępstwie podczas inwentaryzacji ???? (sądzę, że Asia podpisywała taki
    cyrograf i to ma)

    Wg mnie Mila Asiu ........ z przykrością stwierdzam, że jeśli nie jesteś
    pracownikiem niezastąpionym w firmie a chcesz pracować oraz nie chcesz mieć
    zatargów z pracodawcą to bądź na inwentaryzacji, chyba, że się dogadasz z
    pracodawcą .. patrz 3).

    a teraz
    pozdrawiam
    fart