    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: UE coraz bliżej?
    Date: Wed, 26 Feb 2003 10:59:19 +0100

    news:Pine.WNT.4.50.0302260003230.-372661@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > Hm... Ja sobie wyobrażam możliwość istnienia listy przepisów
    > unijnych które nie będą obowiązywać w Polsce (zdaje się że słyszałem
    > o żądaniach z zakresu światopoglądu - czy dobrze słyszałem że
    > ma być zapis iż "przepisy unijne nie moga naruszać prymatu
    > polskiego prawa w zakresie..." ??),

    Faktycznie gdzies taka deklaracje wcisnęli ( moralność i ochrona życia ),
    tyle, że jej prawna skuteczność jest nieznana, a Unia wystosowała
    kontrdeklarację, że zaden kraj nie może jednostronnie wyłaczyć stosowania
    ustawodawstwa unijnego w jakims zakresie ( i słusznie ). To raz. Dwa, to
    Sejm pichci swoją uchwałę na ten sam temat, której prawna skuteczność jest
    de facto zerowa, za to propagandowe dozynki jak się patrzy. Trzy : i tak
    Unia jak dotąd nie ingeruje w te regulacje i nic się na razie nie zanosi, że
    zacznie. Choć pewne standardy muszą być przestrzegane w zakresie prawa
    człowieka i np. przypwrócenie kary śmierci myślę stanowiłoby poważny
    problem. Tak na marginesie ciekawym przypadkiem hipokryzji są dupki z PiSu,
    dla których życie jest świetę w macicy, ale poza nim to już by zabijali z
    miła chęcia w formie kary śmierci. Ciekawe, nie?

    takoż mieści mi się
    > w głowie lista przepisów polskich które nie będą obowiązywać
    > w unii ;> - ale to może przez dyskusję o zastosowaniu
    > matematyki w podatkach (w innym wątku .podatki), znaczy: głowa
    > spuchła i dużo wejdzie :)
    > [...]
    Sytuacja bedzie troche dziwna przez jakiś czas, bo polskie przepisy beda jak
    najbardziej obowiązywały. Obowiązywało będzie też aquis ( poza tymi
    fragmentami, na które zapewnilismy sobie okresy przejsciowe ). Moga one być
    sprzeczne i dopiero sądy będą elimininowały te sprzeczności w praktyce.
    Ergo - po wejsciu obowiązują wszystkie przepisy Unijne, część z nich jest
    'zawieszona' na czas okresów przejsciowych i obowiązuja wszystkie
    dotychczasowe przepisy polskie, tylko w razie kolizji stosujemy unijne. Any
    more questions ? ;-)

    Depi.