  • 1. Data: 2005-08-02 18:06:45
    Temat: Tygodniowy czas pracy obowiązujący w Polsce
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie czasu pracy w Polsce.Czy np reguluja to jakies ustawy
    itd ??

    Mam propozycje pracy w butiku, ale to wychodzi 50h tygodniowo właczajac w to
    sobote i niedziele ( sob: 9-21, niedz: 10-18 )) miesięcznie to wychodzi 160 h
    i tak sie zastanawiam czy to jest zgodne z prawem ??
    Dodam ze na rekę płaca 800 zł

    Pozdr.

    Aska

  • 2. Data: 2005-08-02 18:30:55
    Temat: Re: Tygodniowy czas pracy obowiązujący w Polsce
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    160 h
    > i tak sie zastanawiam czy to jest zgodne z prawem ??

    Popracuj z pol roku, przez ten czas zbieraj jak najwiecej dowodow ile
    pracowalas, wezwij do wyplaty wynagrodzenia za zalegle nadgodziny, pozwij do
    sadu pracy :)
    Gdyby WSZYSCY zaczeli tak robic, skonczylaby sie wolna amerykanka
    byznesmenom ze sloma w butach.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-08-02 18:31:30
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 sie o godzinie 20:06, na pl.soc.prawo, Aska napisał(a):

    > Mam pytanie odnośnie czasu pracy w Polsce.Czy np reguluja to jakies ustawy
    > itd ??

    Kodeks Pracy, Regulamin Pracy w danej firmie, Układ Zbiorowy etc.

    > Mam propozycje pracy w butiku, ale to wychodzi 50h tygodniowo właczajac w to
    > sobote i niedziele ( sob: 9-21, niedz: 10-18 )) miesięcznie to wychodzi 160 h

    No, troszkę to nie pasuje - bo przyjmując cztery tygodnie w miesiącu - to
    4x50 = 200 godzin ;)

    > i tak sie zastanawiam czy to jest zgodne z prawem ??

    No cóż.
    Zgodnie z KP - tydzień pracy jest 40 godzinny.
    Rocznie jest limit nadgodzin ustalony na poziomie 154 (albo cos koło tego)
    Jako nadgodziny należy rozumieć sytuacje wyjątkowe (np. awaria, uzasadniona
    potrzeba pracodawcy). Nie jest taka potrzebą normalnie wykonywany cykl w
    pracy.
    A to że on celem nie zatrudniania kolejnego pracownika i obniżenia sobie
    kosztów związanych z jego utrzymaniem, "doi" zatrudnionych pracowników.

    > Dodam ze na rekę płaca 800 zł

    No to jest zależne od uzgodnień z pracodawcą i postanowień wynikających z
    umowy o pracę. 800 netto jednak jest zgodne z prawem, ponieważ płaca
    minimalna wynosi na razie 849 brutto.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2005-08-02 18:50:35
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    > Kodeks Pracy, Regulamin Pracy w danej firmie, Układ Zbiorowy etc.

    160 h

    > No, troszkę to nie pasuje - bo przyjmując cztery tygodnie w miesiącu - to
    > 4x50 = 200 godzin ;)

    co drugi weekend wolny wiec wychodzi 50 30 50 30 ( jesli liczzyć tygodniowo )

    > No to jest zależne od uzgodnień z pracodawcą i postanowień wynikających z
    > umowy o pracę. 800 netto jednak jest zgodne z prawem, ponieważ płaca
    > minimalna wynosi na razie 849 brutto.

    aha czyli minimalna wynosi teraz 849 zł czyli by wychodziło ze te wszystkie
    skladki rentowe zdrowotne itd to 49 zł ?? czy ja czegos nie rozumiem ??

    pozdrawiam

    Aska

  • 5. Data: 2005-08-02 18:59:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Aska napisał(a):

    > aha czyli minimalna wynosi teraz 849 zł czyli by wychodziło ze te wszystkie
    > skladki rentowe zdrowotne itd to 49 zł ?? czy ja czegos nie rozumiem ??

    Nie rozumiesz.
    Twoje 800 zł netto = 1129 zł brutto. Proponują ci więc wynagrodzenie
    wyższe niż minimalne.
    od 800 zł netto będzie:
    - 211,24 ZUS
    - 78,01 NFZ
    - 39,70 US

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 6. Data: 2005-08-02 19:03:47
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:5f1c.000013d8.42efc07a@newsgate.onet.pl Aska
    <a...@o...pl> pisze:

    > aha czyli minimalna wynosi teraz 849 zł czyli by wychodziło ze te
    > wszystkie skladki rentowe zdrowotne itd to 49 zł ?? czy ja czegos nie
    > rozumiem ??
    Składki i podatki wynoszą ~30% wynagrodzenia brutto.
    Obecnia płaca minimalna to 849 (brutto), na rękę to wynosi niecałe 600.
    Jeśli na rękę jest ~800 tzn. że brutto jest ~1100 (obliczenie przybliżone bo
    dokładnie mi się nie chce ;))

    Jotte

  • 7. Data: 2005-08-02 19:05:12
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Tue, 02 Aug 2005 20:30:55 +0200, SDD napisał(a):

> [...]
    > do sadu pracy :)
    > Gdyby WSZYSCY zaczeli tak robic, skonczylaby sie wolna amerykanka

    Gdyby obciazenia podatkowe dla pracodawcy byky mniejsze, to pracodawca nie
    musialby w taki sposob kombinowac.

    Andrzej.

  • 8. Data: 2005-08-02 19:08:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej napisał(a):

    > Gdyby obciazenia podatkowe dla pracodawcy byky mniejsze, to pracodawca nie
    > musialby w taki sposob kombinowac.

    Wiele, wiele razy miałem okazję przekonać się, że to tak nie działa. Za to
    ten argument często i gęsto jest przytaczany. Głównie z wygody.

    j.

  • 9. Data: 2005-08-02 19:33:06
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Tue, 02 Aug 2005 21:08:28 +0200, januszek napisał(a):

    > Wiele, wiele razy miałem okazję przekonać się, że to tak nie działa.
    > Za to ten argument często i gęsto jest przytaczany. Głównie z wygody.

    Ja nie twierdze, ze to jedyny powod.
    Ale praawda jest taka, ze te obciazenia sa za duze - zwlaszcza dla malych
    przedsiebiorcow, ktorzy prowadza rodzinny interes.

    Zjawisko to (wykorzystywanie pracownikow) jest dodatkowo spotegowane przez
    zbyt duze bezrobocie i lek ludzi o prace (wiec sie mocno nie sprzeciwiaja)

    Andrzej.

  • 10. Data: 2005-08-02 19:40:06
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Wiele, wiele razy miałem okazję przekonać się, że to tak nie działa. Za to
    > ten argument często i gęsto jest przytaczany. Głównie z wygody.

    Popieram. Jesli kogos nie stac na zatrudnianie pracownikow, to niech sam
    zakasze rekawy, albo skonczy prowadzic DG - jego miejsce na rynku zajmie
    taki, ktory zarobi i na siebie i na pracownikow i na podatki. Jesli Cie nie
    stac na drogi samochod to masz dwa wyjscia - nie kupic go, albo go ukrasc -
    podobna regula obowiazuje przy prowadzeniu biznesu - nie stac Cie, nie
    prowadz go - Twoje miejsce zajma zaradniejsi od Ciebie!
    Polscy biznesmeni tymczasem chca sie dorobic w szybkim czasie willi z
    basenem - kosztem wyzysku pracownikow. Oczywiscie przyklad i przyzwolenie
    przychodzi z gory.

    Pozdrawiam
    SDD