  • 11. Data: 2024-05-02 14:10:28
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:

    > kilka-kilkanaście procent nowourodzonych to osoby transpłciowe, genetyka
    > taka.

    Albo tradycja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-05-02 14:22:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 May 2024 09:56:13 +0200, Trybun napisał(a):

    > Nie, nie o Stankiewicza. Ogólna definicja to wg tego co bardziej
    > odpowiada, interseksualizm, obojnactwo czy hermafrodytyzm.

    Obojnactwo (inaczej hermafrodytyzm) w naszym gatunku nie występuje.
    Czasem, mylnie tym słowem określa się ludzi mających narządy płciowe nie
    wskazujące jednoznacznie na przynależność do jednej z dwu właściwych
    naszemu gatunkowi płci. Tym niemniej, mają oni swoją płeć określoną
    chromosomami X lyb Y. Interseksualizm to nowomowa jeszcze nie przyjęta
    powszechnie ale też nie wskazuje na trzecią płeć (tylko na niepewność
    jej określenia) , więc nie wiem skąd ci ona do głowy przyszła. Są
    oczywiście przypadki takiego poplątania chromosomalnego (mozaikowość),
    narządowego i psychicznego że nawet dotknięty nim osobnik nie jest w
    stanie ci powiedzieć kim biologicznie jest. Ale to rzadkość. Tym
    niemniej, zawsze można analizując jego biologię, zdecydować o jednej z
    dwu biologicznych płci. Inna sprawa jak się postrzega dany osobnik we
    własnych oczach ale tu nie mówimy nie o przynależności do płci
    (biologicznej) tylko o uważaniu się za kobietę lub mężczyznę w sensie
    roli społecznej.
    Administracyjnie rzecz biorąc, wystarczy wprowadzić pojęcie płci
    nieokreślonej (a nie trzeciej), przyznać każdemu prawo do określenia
    (lub nieokreślenia) swojej płci i mamy problem z głowy. Ale niektórzy
    biorą seks i płeć na sztandary i ruszają na podbój świata. Cóż za
    głupota. A celują w tym wszystkie abrahamowe religie, fuj.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2024-05-02 17:23:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.05.2024 o 11:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Już nie pamiętam w którym z tych krajów, ale są wioski gdzie
    > kilka-kilkanaście procent nowourodzonych to osoby transpłciowe, genetyka
    > taka.

    I w jaki sposób te nowonarodzone osoby manifestują tą swoją trnaspłciowość?

  • 14. Data: 2024-05-02 17:47:33
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Rodzą się z podwójnymi organami.
    Chyba gdzieś w Birmie, nie pamiętam dokładnie, ale tamte okolice geograficzne.

    -----

  • 15. Data: 2024-05-02 17:49:41
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Może w sporcie.

    A taka polska przedwojenna biegaczka pani W. miała i takie i takie organy ponoć.
    To raczej nieuczciwe wówczas startować wśród wyłącznie kobiet.

    ---

  • 16. Data: 2024-05-02 17:50:30
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Pytasz o na wschód od Hollywood?

    -----
    > Czy te wschodnie wzory praw człowieka karę śmierci też mają wpisane w swoje
    konstytucje?

  • 17. Data: 2024-05-02 17:52:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 17:47, ąćęłńóśźż pisze:
    > Rodzą się z podwójnymi organami.
    > Chyba gdzieś w Birmie, nie pamiętam dokładnie, ale tamte okolice
    > geograficzne.

    Z ciekawości masz jakieś źródło?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2024-05-02 17:54:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.05.2024 o 17:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > Może w sporcie.

    I to ich wyklucza ze społeczeństwa? Ja też nie mogę startować w wadze
    muszej juniorów - nawet jak się identyfikuje jako szczupły nastolatek:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2024-05-03 10:26:50
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > biorą seks i płeć na sztandary i ruszają na podbój świata. Cóż za
    > głupota. A celują w tym wszystkie abrahamowe religie, fuj.

    Coś takiego, nie występuje.. Znowu zdanie jakiegoś mędrca za grosz
    cytujesz. A może ten to akurat za dwa grosze.. Transseksualizm to żadna
    trzecia płeć. Choć i on wymaga regulacji prawnych.
    Jak widać jest to dla krajów tzw zachodu sporym problemem skoro nic
    przez całe lata nie są w stanie zrobić.

  • 20. Data: 2024-05-03 10:28:30
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 02.05.2024 o 10:32, nadir pisze:

    > Czy te wschodnie wzory praw człowieka karę śmierci też mają wpisane w
    > swoje konstytucje?

    Przede wszystkim niepoprawnie definiujesz eliminację jednostki ze
    społeczeństwa jako karę. Tak, sporo można by zapożyczyć z prawa państw
    azjatyckich, czy arabskich. Im chodzi przede wszystkim za
    zadośćuczynienie za szkody poniesione w wyniku przestępstwa. Autentyczny
    wymiar SPRAWIEDLIWOŚCI w wielu kwestiach.  Zachodniemu tak właściwe
    nawet nie wiadomo o co chodzi. Przestępca przechodzi na wikt i opierunek
    ofiary.