  • 131. Data: 2024-05-12 11:11:39
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 10.05.2024 o 12:51, J.F pisze:
    > Nie masowy. Mały, zwykły. Zona, teściowa, wspólnik, itp.
    >
    > Jak pomyśli, ze w razie wpadki, to 5 lat posiedzi ...

    Mimo że nie znam dobrze aktualnych statystyk to głowę daje że i
    zdecydowana większość takich zbrodni to nie dzieło dziełem wyrachowanych
    zabójców którzy kalkulują, tym samym i tu nie zadziała odstraszająco
    wysokość kar, czyli lat do odsiadki.

    > Masowe?
    > Nasze sądy nie uznają tego za afekt, skoro musialeś bron kupic,
    > amunicje, zabrać to na wyspę czy do szkoły, i jeszcze jak tam jest
    > impreza.
    >
    > To jest premedytacja.
    >
    > No ale jak takiego osobnika cos jest w stanie tak bardzo zdenerwować
    > ... to skąd wiadomo, ze go drugi raz nie zdenerwuje ?
    >

    > J.

    Najwyższy czas aby do tych naszych sądów trafiła choć namiastka
    sprawiedliwości, bo jak na razie to zamiast starać się zadośćuczynić
    pokrzywdzonym w wyniku przestępstw to prawo zadowala tylko bzdurny,
    pełen absurdów system.
    Nasze sądy nie biorą pod uwagę tego że np politykierzy mogą bezkarnie
    doprowadzać ludzi do furii i tu jest pies pogrzebany, zamiast osądzać
    tylko Brevika może należałoby zastanowić się co złego jest złego w
    systemie że potrafi sprowadzać ludzi do takich zbrodni?

  • 132. Data: 2024-05-12 14:02:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 12.05.2024 o 11:11, Trybun pisze:

> [...]
    > tylko Brevika może należałoby zastanowić się co złego jest złego w
    > systemie że potrafi sprowadzać ludzi do takich zbrodni?

    Od dawna wiadomo co jest złego w religiach, że potrafią sprowadzać ludzi
    do takich zbrodni i nic się z tym nie robi.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 133. Data: 2024-05-13 11:59:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 May 2024 11:11:39 +0200, Trybun wrote:

> [...]
    > zdecydowana większość takich zbrodni to nie dzieło dziełem wyrachowanych
    > zabójców którzy kalkulują, tym samym i tu nie zadziała odstraszająco

    Ale ja w drugą stronę.
    Zazwyczaj jest jest jednak tak, ze za morderstwo kara jest wysoka.
    Na tyle wysoka, ze jednak trochę odstrasza potencjalnego sprawcę,
    i jaka dokładnie wysokość, to już nie ma znaczenia.
    Ci, który popełniają, nazwijmy to "z wyrachowaniem", to liczą na to,
    ze ich nie złapią, i znów dokładna wysokość nie ma znaczenia.

    Ale jak grożąca kara będzie niska, to wielu nie odstraszy.

> [...]
    > sprawiedliwości, bo jak na razie to zamiast starać się zadośćuczynić
    > pokrzywdzonym w wyniku przestępstw to prawo zadowala tylko bzdurny,

    Ale ten element zadośćuczynienia sie pojawia.
    Odszkodowanie, nawiązka.

    Tyle, ze sprawca często nie ma (dużych) pieniędzy.

    > Nasze sądy nie biorą pod uwagę tego że np politykierzy mogą bezkarnie
    > doprowadzać ludzi do furii i tu jest pies pogrzebany,

    Ale co chcesz - żeby politycy odszkodowania płacili za doprowadzenie ?

    > zamiast osądzać
    > tylko Brevika może należałoby zastanowić się co złego jest złego w
    > systemie że potrafi sprowadzać ludzi do takich zbrodni?

    Breivik to przypadek bardzo szczególny.
    Nie wiem, co go do tego pchnęło, i nie wiem, czy to jakis polityków
    wina.

    A system - moze się powinien skupić na zapewnieniu bezpieczenstwa, bo
    takich Breivików sie raczej nie przewidzi.
    Zakaz posiadania broni palnej? Obowiązkowe badania psychiatryczne co
    roku dla posiadaczy? Wymagana ochrona przy takich imprezach?

    J.

  • 134. Data: 2024-05-13 13:06:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 May 2024 11:59:29 +0200, J.F napisał(a):

    > Zakaz posiadania broni palnej?

    Dokładnie. Po jaką cholerę wypuszczać dżina z butelki? Przydatność broni
    długiej do samoobrony jest marna a broni krótkiej problemetyczna.
    Głównie z uwagi na to że kiedy nas napadają na ulicy, najczęściej broń
    jest w domu. A jak nas napadają w domu, najczęściej jest w schowku. Nikt
    nie chodzi z pistoletem w kaburze pod pachą ani nie śpi z gnatem w ręku.
    Za to, złoczyńca ma zawsze broń pod ręką bo działa z premedtytacją. i
    jak nie będzie miał gnata to użyje młotka, cegły, pięści. Przed napadem
    broni jedynie prospołeczne wychowanie dzieci. Jeśli są one wychowywane w
    kulcie broni, gloryfikacji walki, usprawiedliwiania przemocy - mamy
    kilka masowych zabójstw co roku w takich USA.
    A co do Breivika, to psychopata z wadą mózgu. Nie do naprawienia i dla
    takich powinna być kara śmierci lub innej całkowitej eliminacji ze
    społeczeństwa. Są chodzącą katastrofą, niestety, nie z własnej winy.
    tacy się urodzili. Jeśli on wyjdzie na wolność, zrobi to znowu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 135. Data: 2024-05-13 15:15:16
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 12.05.2024 o 14:02, Kviat pisze:

    > Od dawna wiadomo co jest złego w religiach, że potrafią sprowadzać
    > ludzi do takich zbrodni i nic się z tym nie robi.
    >
    > Powrotu do zdrowia życzę.
    > Piotr

    I na tym się właśnie opiera współczesny wymiar "sprawiedliwości", zawsze
    osądzany jest człowiek i tylko człowiek ktory się nie dostosował.
    Jednostka ma się dostosować do każdej, nawet najabsurdalniejszej
    głupoty wymyślonej przez kretyna czy stado kretynów, bo inaczej musi się
    liczyć że rozmiar jej zbrodni będzie oceniał "wymiar sprawiedliwości".

  • 136. Data: 2024-05-13 15:17:06
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 13.05.2024 o 11:59, J.F pisze:

> [...]
    > ze ich nie złapią, i znów dokładna wysokość nie ma znaczenia.
    >
    > Ale jak grożąca kara będzie niska, to wielu nie odstraszy.

    A jakie masz zdanie na o zdarzeniu  co to terroryzowana wioska posunęła
    się do samosądu i wykończyła terroryzującego ją człowieka? Już po tym
    widać że morderstwo nie równa się morderstwu. Spokojnie można przyjąć że
    to było zbrodnia planowana z wyrachowaniem. Podejrzewam że nie stanąłbyś
    w obronie  terroryzowanego przez system Brevika, ale z tymi wieśniakami
    to już nie taka oczywista sprawa?
    A co do tematu zaostrzania kar w celu odstraszania to jedyny efekt tego
    to tzw dewaluacja, bo surowość kar jeszcze chyba nigdy nie sprawiła że
    na świecie zmniejszyła się ilość złodziei czy morderców.

    > Ale ten element zadośćuczynienia sie pojawia.
    > Odszkodowanie, nawiązka.
    >
    > Tyle, ze sprawca często nie ma (dużych) pieniędzy.

    To akurat najmniej ważne, potencjalny przestępca musi mieć świadomość że
    przez całe życie przyjdzie mu spłacać poszkodowaną przez siebie ofiarę.

    > Ale co chcesz - żeby politycy odszkodowania płacili za doprowadzenie ?

    Na ławie oskarżonych powinni stawać także twórcy złego prawa w wyniku
    którego są poszkodowani.

> [...]
    > Zakaz posiadania broni palnej? Obowiązkowe badania psychiatryczne co
    > roku dla posiadaczy? Wymagana ochrona przy takich imprezach?

    Nikt poza propagandą nie wie,  możne należałoby posłuchać tego co ma na
    swoje usprawiedliwienie, tylko kto da mu mówić? Swego czasu były jakieś
    autentyczne bełkoty w necie, jednak czy były to autoryzowane wypowiedzi
    Brevika nie dowiemy się nigdy. Zresztą sam widzisz jaki nam daje system
    dostęp do informacji w tych "demokracjach", na przykładzie Polski, i
    żeby nie było w bardziej totalitarnych systemach sprawa wygląda jeszcze
    gorzej. Generalnie władcy boja się prawdy i faktów jak diabeł święconej
    wody.
    Przecież chyba właśnie tak jest, chętny na broń jest poddawany ocenie
    psychologa. Ale z drugiej strony zbrodnie które zostały popełnione
    sprawców za pomocą posiadanej legalnie broni palnej są liczone w promilach.

  • 137. Data: 2024-05-13 16:58:26
    Od: n...@o...pl

    Trybun <M...@t...cb> napisał(-a):

> [...]
    > głupoty wymyślonej przez kretyna czy stado kretynów, bo inaczej musi się
    > liczyć że rozmiar jej zbrodni będzie oceniał "wymiar sprawiedliwości".

    Zawsze możesz wynieść się na wschód - tam osądzał ciebie będzie nie jakiś
    "wymiar sprawiedliwości" tylko aktualnie rządząca grupka wg własnego
    widzimisię.

    Na co czekasz?

  • 138. Data: 2024-05-14 00:26:10
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > społeczeństwa. Są chodzącą katastrofą, niestety, nie z własnej winy.
    > tacy się urodzili. Jeśli on wyjdzie na wolność, zrobi to znowu.

    Powinni przywrócić karę śmierci, bo z dniana dzień jest coraz gorzej.

    --
    animka

  • 139. Data: 2024-05-14 08:47:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 May 2024 00:26:10 +0200, Animka napisał(a):

    > Powinni przywrócić karę śmierci, bo z dniana dzień jest coraz gorzej.

    Animko, pomyśl o człowieku który będzie zabijał, tj. wykonywał karę
    śmierci. Przyjaźniłabyś się z takim? W średniowieczu kat musiał mieszkać
    poza murami miasta. Skazałabyś wieli ludzi na taki los?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 140. Data: 2024-05-14 12:41:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 May 2024 08:47:26 +0200, Jacek Maciejewski wrote:

    > Animko, pomyśl o człowieku który będzie zabijał, tj. wykonywał karę
    > śmierci. Przyjaźniłabyś się z takim? W średniowieczu kat musiał mieszkać
    > poza murami miasta. Skazałabyś wieli ludzi na taki los?

    Sredniowiecze minęło, a kara śmierci znacznie póżniej, albo jeszcze
    nie. Kaci są wśród nich, bo u nas chyba dawno nie było egzekucji.

    Za to sie uśmiercanie trochę zautomatyzowało.
    No i nie wiem - jest specjalny kat, czy po prostu strażnik więzienny w
    ramach obowiązków.

    Zreszta widać - 5 czy 10 musi skazanca doprowadzić, umieścić
    w odpowiednim miejscu, a potem ktos jeden za dzwignię pociąga.
    I jeszcze może miec satysfakcję z dobrze wykonywanej pracy,
    i uznanie wsród sąsiadów ...

    J.