    From: AmtoPm <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tryb uproszczony (kpk) i 3-osobowy skład orzekający(?)
    Date: Tue, 20 May 2008 13:09:23 -0700 (PDT)

    On 20 Maj, 21:36, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > jeśli przewód sądowy rozpoczął się przed lipcem 2007 roku to będzie
    > skład ławniczy

    > z oskarżenia prywatnego do którego stosuje się przepis o uproszczonym

    > mogła
    > zresztą w trybie zwyczajnym też może
    >
    > KG

    Dzięki za odpowiedź, czyli pomimo, że orzekają 3 osoby to jest to
    postępowanie uproszczone.

    W takim razie dlaczego zawiadomienie na rozprawę mówi o
    "stawiennictwie osobistym obowiązkowym"?
    Ponadto w Pouczeniu jest mowa tylko o tym, że
    1.oskarżony może być doprowadzony jeśli się nie stawi bez
    usprawiedliwienia
    2. informowanie o zmianach adresu
    3. z powodu choroby usprawiedliwione niestawiennictwo wymaga
    zaświadczenia uprawnionego lekarza

    Takie wezwanie tylko wprowadza w błąd oskarżonego, w pouczeniu powinna
    być informacja, że pod nieobecność oskarżonego może być kontynuowana
    przebieg rozprawy. A takiej informacji nie ma.
    mam pytanie czy takie pouczenie w przypadku postępowania w trybie
    uproszczonym powinno być na wezwaniu.

    W istocie okazuje się że stawiennictwo oskarżonego nie jest
    obowiązkowe, co więcej sankcją za nieusprawiedliwione niestawiennictwo
    nie jest doprowadzenie prze policję na rozprawę, a kontynuacja
    postępowania bez oskarżonego (moim zdaniem ta druga sankcja jest
    bardziej istotna bo wpływa na wynik postępowania) . Stąd pytanie o
    zawartość pouczenia.