  • Data: 2008-02-13 09:50:20
    Temat: Re: Tryb pracy KRS przy rejestracji
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 13 Feb 2008 01:37:31 -0800, b...@g...com napisał(a):

    > wczesniej IMO nie byla, skoro w ustawodawca dopuszcza wprost
    > poslugiwanie sie REGON zamiast NIP.

    Nie kojarzę kiedy tak było albo nie było. Wydaje mi się, że od dobrych
    nastu lat warunkiem wystawienia faktury jest posiadanie NIP, które OIDP
    jest warunkiem zgłoszenia płatnika VAT.

    > No i to orzeczenie NSA o mozliwosci odliczenia VAT od zakupow przed
    > uzyskaniem NIP.

    A to nie wiem. To jest Twój wyrok, w Twojej konkretnej sprawie?

    > poruszamy się w teorii.
    > TEORETYCZNIE US nie ma prawa żądać posiadania rachunku bankowego przez
    > spółkę, right? W praktyce nie chce przyjąć dokumentów bez umowy z
    > bankiem.

    Nie spotkałem się. A spółkę z o.o. rejestrowałem w październiku/
    listopadzie.

    > TEORETYCZNIE bank ma prawo odmówić założenia rachunku bez
    > podania przyczyny. W praktyce to robi; zobaczymy co na to KNF.

    Ale zakładasz rachunek na siebie czy na spółkę?

    > TEORETYCZNIE muszę się meldować w trzy dni po przybyciu. Praktycznie
    > nikt tego nie robi; praktycznie jest to niewykonalne, jeśli zmieniasz
    > miejsce pobytu np. 2 razy w miesiącu.

    Nie rozumiem co ma Twój meldunek do rachunku bankowego spółki.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie