  • Data: 2010-08-11 08:52:51
    Temat: Re: Trudne chwile obowiązku meldunkowego
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11-08-2010 o 09:22:54 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl>
    napisał(a):

    > W jaki sposób rozwiązać problem wyborczy, a więc właściwości miejscowej
    > komisji, do głosowania?

    Np. tak jak w USA od 200 lat.

    > Brak ewidencji z adresami? Na jakiej podstawie planować wydatki
    > publiczne, podejmować decyzje o lokacji przedszkoli, szpitali, domów
    > starców..., skoro nie wiadomo gdzie, kto i w jakim wieku mieszka?

    Spis ludności 2011 zbliża się

    > Co z sytuacjami kryzyskowymi np. klęski żywiołowe, w jaki sposób
    > przygotować odpowiednią liczbę środków pomocy, oszacować liczbę ofiar do
    > ewakuacji czy uwięzionych w gruzach...

    Jak uderzy meteoryt, to wiadomo że trzeba mieć ~36mln miejsc i ciężko
    określić
    ile z nich na cmentarzach.
    A jak coś mniejszego, to spis ludności j.w. wystarczy.

    > Uważam, że najlepszym rozwiązaniem byłoby rozwiązanie deklaratywne
    > "zgłaszania adresu zamieszkania" w jednym urzędzie, skąd drogą
    > elektronicznie wędrowałoby do innych zainteresowanych urzędów.

    Z wyjątekim wędrowania dokładnie tak to funkcjonuje już teraz,

    > W proponowanym rozwiązaniu, co z tego, że nie będzie obowiązku
    > meldunkowego (skądinąd czy likiwdacja ewidencji edresów nie pozbawia
    > państwa istotnych informacji),

    Niestety pozbawia bardzo istotnych informacji takich jak to gdzie
    mieszkałem
    5 lat temu i ile wtedy moje dziecko miało wzrostu.

    > jak obywatel i tak dalej ma biegać od drzwi do drzwi i wyrabiać sobie
    > nowe prawa jazdy, dowody rejestracyjne, książeczki wojskowe, zgłoszenia
    > podatkowe itd...

    A to już Liwiusz pisał że to taki pic na wodę - kropla w morzu potrzeb.

    --
    Tomek