eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTroche ogórkowo - Nieodpłatnie wypełniam ankiete, czy powinienem zaplacic podatek? › Re: Troche ogórkowo - Nieodpłatnie wypełniam ankiete, czy powinienem zaplacic podatek?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Troche ogórkowo - Nieodpłatnie wypełniam ankiete, czy powinienem
    zaplacic podatek?
    Date: Sat, 28 Jun 2008 10:42:25 +0200

    On Fri, 27 Jun 2008, Robert Sadłowski wrote:

    > Nie.

    Kiedy tak :[
    Bzdura na kółkach, ale w odróżnieniu od przepisów od darowizn, kiedy
    to podarowanie drobnej *rzeczy* lub *prawa* (już istniejącego, "gotowego"
    majątku) jest zwolnienie (do 1000 zł w przeciągu 5 lat), dla *usług*
    w dowolnej formie przepisy zwolnienia nie przewidują.
    Potencjalnych podatników chronią prawdopodobnie do spóły trudne
    dowodzenie takich zachowań, zdrowy rozsądek urzędników (jednak)
    działających NIEZGODNIE z przepisami, być może również strach przed
    linczem :> a na koniec prawdopodobienstwo ze sąd by sprawę umorzył
    ze względu na małą szkodliwość społeczną (a w zasadzie ujemną
    szkodliwość :]).
    Niestety Sejm wziął i napisał co napisał :(

    Co do różnicy miedzy darowizną a usługą to mi się podoba przykład
    ze zdjęciem: jak ktoś pójdzie do znajomych na imprezę (wesela nie
    wyłączając) i podejmie się *robić zdjęcia*, to mamy problem
    z podatkami.
    Jak ktoś ale sam od siebie przyjdzie, zrobi zdjęcia i je podaruje
    (nieważne, czy "utwór" w rozumieniu prawa majątkowego czy tylko
    gotowe odbitki), to do 1000 zł nie ma sprawy, jest legalnie.
    Nie tłumaczcie mi że coś tu stoi na głowie ;)

    > Zgodnie z interpretacja jednego z US, ktory nakazal piekarzowi zaplacic VAT
    > za rozdawany chleb.

    Ale ów US zajął się tylko drugą stroną umowy i to w przypadku, kiedy
    w rachubę wchodził VAT!

    pzdr, Gotfryd