  • 31. Data: 2011-12-06 23:26:38
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl>

    > SERWER to nie jest pojęcie sztywno zdefiniowane. Ogólnie rzecz ujmując,
    > SERWER to komputer, który pełni rolę serwera, a nie komputer o jakiejś
    > specjalnej budowie.

    Ależ właśnie te serwery mają specjalną budowę :-) Naprawdę są komputery
    przeznaczone do pracy ciągłej i nie każdy komputer taki jest (choć zwykle
    potrafi tak działać).

  • 32. Data: 2011-12-06 23:44:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > A gdzieś to jest zdefiniowane?

    No więc o tym właśnie mówię, że producent serwera deklaruje przeznaczenie do
    takiej pracy a producent komórki czy zwykłego komputera nie.

  • 33. Data: 2011-12-07 00:04:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-06, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    [...]

    > No więc o tym właśnie mówię, że producent serwera deklaruje przeznaczenie do
    > takiej pracy

    Nic takiego nie deklaruje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2011-12-07 00:07:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-06, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    [...]

    > Ależ właśnie te serwery mają specjalną budowę :-) Naprawdę są komputery
    > przeznaczone do pracy ciągłej i nie każdy komputer taki jest (choć zwykle
    > potrafi tak działać).

    Czyli:

    - router kupiony w normalnej obudowie - zastosowania domowe, nie nadaje
    się do miana "komponentu serwerowego"
    - ten sam model routera (dokładnie) - kupiony w obudowie RACK - full-
    -pro sprzęt serwerowy?

    Tak tylko pytam. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2011-12-07 06:49:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    John Kołalsky napisa?(a):

    > Ależ właśnie te serwery mają specjalną budowę :-)

    Ok, skonkretyzuj co rozumiesz przez "specjalną budowę"?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 36. Data: 2011-12-07 07:31:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2011 00:19, John Kołalsky pisze:

    > No właśnie. Nie wiesz czy te warunki nie są np jedynymi w jakich może
    > pracować

    ROTFL

    Kompromitujesz się...

    Przeciętne warunki "pod biurkiem" są z reguły bardziej "drastyczne" dla
    sprzętu - kopanie, kurzenie, czasem ludzie palą, nie w każdym biurze
    jest klimatyzacja więc i zakres temperatur i wilgotności jest większy.

    Natomiast w serwerowniach te niby super wytrzymałe dedykowane urządzenia
    serwerowe są utrzymywane w środowisku z niewielką ilością kurzu, z
    kontrolowaną temperaturą i niską wilgotnością.

  • 37. Data: 2011-12-07 07:32:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2011 18:16, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > Co masz na poparcie tej tezy ?

    Praktykę.

  • 38. Data: 2011-12-07 07:33:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2011 00:26, John Kołalsky pisze:

    > Ależ właśnie te serwery mają specjalną budowę :-) Naprawdę są komputery
    > przeznaczone do pracy ciągłej i nie każdy komputer taki jest (choć
    > zwykle potrafi tak działać).

    I na czym wg. ciebie ta "specjalna budowa" polega, hmm?

  • 39. Data: 2011-12-07 09:21:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (07.12.2011 00:19), John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > No właśnie. Nie wiesz czy te warunki nie są np jedynymi w jakich może
    > pracować

    Nie wiem. Nie zmienia to faktu, że jest to serwer.

    Serwer "o specjalnej budowie", też musi pracować w specjalnych
    warunkach, w jakichś widełkach temperatury itd....

    > I widzisz, istota sprawy jest taka, że Ty nie masz serwera tylko coś co
    > serwuje, tak samo jak może serwować komórka, i teraz takie coś przestało
    > u kogoś serwować a Ty dowodzisz na swoim przykładzie, że tamto jest
    > serwerem bo u Ciebie jest skoro serwuje. Zastanów się jaki to ma sens.

    Uważam że spory. Co więcej, w ciągu ostatnich kilkunastu lat, widziałem
    kilkadziesiąt serwerów, część to były normalne AT/ATxy, część właśnie
    serwery "o specjalnej budowie", tj. takie same maszyny tylko że w
    obudowie rack. I nie zauważyłem żeby te "o specjalnej budowie" były
    jakoś mniej awaryjne.

    Ty znowu zastanów się, jaki jest sens jako decydujące kryterium
    decydujące o tym czy maszyna jest serwerem czy nie, uznawać deklarację
    producenta o przeznaczeniu danego sprzętu.

    Bo w ten sposób, możnaby nie uznać słynnej Syrenki za samochód, bo nie
    miała silnika samochodowego - tylko od motopompy. A niejeden dom by nie
    mógł być nazwany domem, bo producent cegieł nie certyfikował tych cegieł
    jako cegły do budowy domu, tylko po prostu cegły. Więc w twoim ujęciu
    sprawy - to nie jest dom, tylko coś co pełni funkcję domu.

    p. m.

  • 40. Data: 2011-12-07 13:42:41
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "John Kołalsky" <j...@k...invalid> wrote in message
    > No więc o tym właśnie mówię, że producent serwera deklaruje przeznaczenie do
    > takiej pracy a producent komórki czy zwykłego komputera nie.

    od kiedy dokladnie producenci komorek nie deklaruja pracy ciaglej?