  • 21. Data: 2011-12-06 17:16:08
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > Lata.

    Co masz na poparcie tej tezy ?

    > Myślisz że serwerowe rozwiązania na rynek konsumencki to jest coś innego?

    No właśnie nie. To te same serwery co dla firm. :-)

    > Podstawa do dobry zasilacz i dobre chłodzenie. Wiele firm w tym moja
    > korzysta z prostych rozwiązań. Mam serwer na celeronie który chodzi 24/7
    > już chyba 5 rok. Wyłączany jest sporadycznie.

    Ale ustalmy, że to nie jest sprzęt serwerowy tylko takie wykorzystywanie
    sprzętu.

  • 22. Data: 2011-12-06 17:59:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > W warunkach "pod biurkiem".

    To ile stopni tam jest ?

    > Jedyna "serwerowa" różnica w stosunku do normalnego desktopu jest taka że
    > nie są do niego podpięte żadne kable oprócz zasilania i ethernetu, oraz że
    > ma UPSa.

    Bądźmy poważni. To jest sposób wykorzystania. Wymagania stawiane serwerom są
    bardzo konkretne i twój komputer ich nie spełnia choćby dlatego, że nikt
    tego nie sprawdził, więc nie można na tym bazować. Oczywiście można sobie
    twierdzić, że niczym nie różni się od serwera, ale to głupie jest.

  • 23. Data: 2011-12-06 18:37:38
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "John Kołalsky" <j...@k...invalid> wrote in message
> [...]
    > nie sprawdził, więc nie można na tym bazować. Oczywiście można sobie
    > twierdzić, że niczym nie różni się od serwera, ale to głupie jest.

    jak juz 'badzmy powazni', to zwracam uwage ze nie ma czegos takiego jak
    definicja serwera (jezeli chodzio czesc sprzetowa oczywiscie) wiec dyskusja
    na ten temat nie ma specjalnego sensu...

    moja nokia n900 po wlozeniu karty microsd z danymi (a i mirror zawartosci
    karty na wbudowana pamiec mozna latwo zrobic ztcw) podlaczeniu ladowarki
    i zainstalowaniu serwera ftp bedzie robila za przyzwoity serwer plikow,
    ma wbudowanego upsa i jest przystosowana do pracy ciaglej

    teraz wskaz *powszechnie* uznawana definicje sprzetu 'serwerowego' i
    wytlumacz mi dlaczego takie rozwiazanie sie na nia nie lapie?

  • 24. Data: 2011-12-06 19:48:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.12.2011 18:59), John Kołalsky wrote:

    > To ile stopni tam jest ?

    Nie mam zielonego pojęcia. Odpowiednio do tego żeby pracował już 3 lata
    bez przerwy.

    > Bądźmy poważni. To jest sposób wykorzystania. Wymagania stawiane
    > serwerom są bardzo konkretne

    To jakie są te wymagania? Bo jak dla mnie, jest jeden wymóg, serwer ma
    "serwować". Mój serwer "serwuje", więc jest serwerem. c.b.d.u.

    p. m.

  • 25. Data: 2011-12-06 20:12:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    John Kołalsky wrote:
    > Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > A jak długo tak będzie pracował ?
    kilka lat...

    z mojego doświadczenia długo...

    dwie stacjonarki po dwa lata praktycznie non stop

    i trzy laptopy w tym samym trybie

    > No właśnie nie bardzo.

    bardzo... ale mogę go zrozumieć chce wcisnąć swój sprzęt za grubsza kasę
    (dla siebie oczywiście)

  • 26. Data: 2011-12-06 20:16:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    John Kołalsky wrote:
    > Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > Co masz na poparcie tej tezy ?

    My mamy swoje doświadczenia a ty swoje teoryjki nie poparte żadną praktyką.

    > No właśnie nie. To te same serwery co dla firm. :-)

    płyty i obudowy serwerowe zwykle są specyficzne i dość drogie...

    ale tak całkiem serio zwykłą płyta nadaje sie tak samo dobrze na serwer jak
    ta specjalistyczna

  • 27. Data: 2011-12-06 20:59:56
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > IP wokół firmy. Po dwóch miesiącach uległ on uszkodzeniu wezwany
    > informatyk w celu szybkiej weryfikacji problemu stwierdził, że
    > uszkodziła się płyta główna i że nasz serwer jest w istocie zwykłym
    > domowym komputerem wsadzonym w obudowę serwerową wszystkie elementy
    > nadają się jedynie do zastosowań dom& biuro a nie do ciągłej pracy.
    > Czy w tej sytuacji, jako firma możemy żądać od sprzedawcy wymiany
    > urządzenia, jako niezgodnego z umową lub zwrotu zapłaconej kwoty?
    > Czy takie rozwiązanie możliwe jest tylko wypadku zakupu urządzenia przez

    No ale co jest niezgodne z umową?? W umowie było napisane, jakiego typu
    będzie to sprzęt?? Nie istnieje podział sztywny na komputery typu
    serwer, domowe, biurowe. To są podziały dosyć "miękkie" ze względu na
    charakterystykę sprzętu (jego wydajność na przykład). Komputery domowe
    bardzo dobrze pracują 24h/dobę i wszystko jest ok. Sam mam w domu taki
    "serwer", który działa już 2 lata, poprzedni chodził chyba 5 i w sumie
    służyłby dalej, ale zwiększyły się wymagania i już nie dał rady.

    SERWER to nie jest pojęcie sztywno zdefiniowane. Ogólnie rzecz ujmując,
    SERWER to komputer, który pełni rolę serwera, a nie komputer o jakiejś
    specjalnej budowie.

    Kwestia jest też taka - czy Wy próbowaliście zaoszczędzić i myśleliście,
    że dostaliście najnowszy cud techniki za 2000zł, czy może zaoszczędziła
    firma dostarczająca Wam sprzęt, która wcisnęła Wam kompa za 1000zł, a
    skasowała 20x tyle. Z punktu widzenia prawnego to nie ma żadnego
    znaczenia, kwestia jest taka, czy gra jest warta świeczki.

    Weź umowę do ręki i czytaj!!

    Konop

  • 28. Data: 2011-12-06 21:33:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > jak juz 'badzmy powazni', to zwracam uwage ze nie ma czegos takiego jak
    > definicja serwera (jezeli chodzio czesc sprzetowa oczywiscie) wiec
    > dyskusja
    > na ten temat nie ma specjalnego sensu...

    Właśnie dlatego ma sens

> [...]
    > i zainstalowaniu serwera ftp bedzie robila za przyzwoity serwer plikow,
    > ma wbudowanego upsa i jest przystosowana do pracy ciaglej

    Nie jest ani przeznaczona do pracy ciągłej w tym sensie o którym była mowa
    ani nie "będzie robiła za przyzwoity serwer plików"

    > teraz wskaz *powszechnie* uznawana definicje sprzetu 'serwerowego' i
    > wytlumacz mi dlaczego takie rozwiazanie sie na nia nie lapie?

    Dlatego, że nie jest do tego przeznaczone (choć może zostać do tego użyte)

  • 29. Data: 2011-12-06 21:37:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-06, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    [...]

    > Nie jest ani przeznaczona do pracy ciągłej

    A gdzieś to jest zdefiniowane?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2011-12-06 23:19:59
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Nie mam zielonego pojęcia. Odpowiednio do tego żeby pracował już 3 lata
    > bez przerwy.

    No właśnie. Nie wiesz czy te warunki nie są np jedynymi w jakich może
    pracować

    > To jakie są te wymagania? Bo jak dla mnie, jest jeden wymóg, serwer ma
    > "serwować". Mój serwer "serwuje", więc jest serwerem. c.b.d.u.

    I widzisz, istota sprawy jest taka, że Ty nie masz serwera tylko coś co
    serwuje, tak samo jak może serwować komórka, i teraz takie coś przestało u
    kogoś serwować a Ty dowodzisz na swoim przykładzie, że tamto jest serwerem
    bo u Ciebie jest skoro serwuje. Zastanów się jaki to ma sens.