  • 11. Data: 2011-12-05 17:31:11
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2011 18:12, to pisze:

    > karty dźwiękowej, karta graficzna jest jakaś podstawowa itp. Nie ma w tym
    > nic dziwnego, złego, ani nie jest to żadne oszustwo. I taki sprzęt jest
    > jak najbardziej przystosowany do pracy ciągłej, podobnie zresztą jak
    > każdy sprawny desktop czy nawet laptop.

    Dokładnie - ja mam testowy serwerek (www, poczta i parę innych
    drobiazgów) chodzący na starym Acerze z rozwalonym ekranem - chodzi już
    jako serwer grubo ponad rok.

    > Oczywiście MTBF będzie statystycznie niższe niż w wielokrotnie droższym
    > serwerze, a awarie będą oznaczały przestój ze względu na brak
    > redundancji,

    Wiele zależy od wybranego systemu i polityki tworzenia kopii zapasowych.

    Jeśli jest to serwer linuxowy, to generalnie wystarczy kopia obrazu
    dysku by zadziałać na zupełnie innym sprzęcie. Przestój będzie, ale
    króciutki. Z windows gorzej, bo pewnie trzeba będzie się użerać z
    licencjami, aktywacjami i innymi pierducjami.

    Zresztą redundancja co w serwerowym sprzęcie obejmuje? Dyski i
    zasilanie. Zasilanie OK, to pozostaje, ale współczesne "amatorskie"
    dyski i kontrolery mają możliwość hot-swapowania, więc ten problem już
    odpada. A RAID może być i programowy.

  • 12. Data: 2011-12-05 17:39:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mentor wrote:
    > Witam,
    > zakupiliśmy do firmy serwer, który miał służyć do zapisu obrazu z
    > kamer IP wokół firmy. Po dwóch miesiącach uległ on uszkodzeniu wezwany
    > informatyk w celu szybkiej weryfikacji problemu stwierdził, że
    > uszkodziła się płyta główna i że nasz serwer jest w istocie zwykłym
    > domowym komputerem wsadzonym w obudowę serwerową wszystkie elementy
    > nadają się jedynie do zastosowań dom & biuro a nie do ciągłej pracy.

    A pan informatyk zaproponował oczywiście że dostarczy wam prawdziwy serwer?
    :)

  • 13. Data: 2011-12-05 20:12:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > Serwer to funkcja jaką pełni komputer. Generalnie każdy komputer jak ma
    > przyzwoity zasilacz nadaje się do pracy 24/7.

    A jak długo tak będzie pracował ?

    > To co opowiadał ten gościu to jakieś herezje.

    No właśnie nie bardzo.

  • 14. Data: 2011-12-05 20:20:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > a tak na oko pytajacemu wlasnie chodzi o to zeby miec full wypas,
    > nadmiarowosc, zasilacze awaryjne, gwarancje naprawy w pare godzin i
    > gwarantowany uptime... ale o takich rzeczach rozmawia sie
    > *przed* zakupem z fachowcami ktorym sie placi za ich wiedze a nie
    > daje sobie sprzedac *cos* przez *kogos* w pierwszym lepszym sklepie

    Miałem okazję być świadkiem, że w pewnej dużej kompanii po uszkodzeniu sprzętu w
    serwerowni serwis przyjechał dopiero po 3 dniach (połowa firmy nie miała dostępu
    do sieci i drukarek). Nam popaliło switche. ;)
    Oczywiście, że wymagania do sprzętu ustala się przed zakupem/przetargiem.
    Odbioru też nie robi "zenek majster".

  • 15. Data: 2011-12-05 21:30:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.12.2011 21:12, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > A jak długo tak będzie pracował ?

    Kilka lat spokojnie.

    > No właśnie nie bardzo.

    Bardzo.

  • 16. Data: 2011-12-05 23:43:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.12.2011 21:12), John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > A jak długo tak będzie pracował ?

    Mój pracuje już 3ci rok.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-12-06 07:15:27
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-12-05 21:12, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > A jak długo tak będzie pracował ?

    Lata. Myślisz że serwerowe rozwiązania na rynek konsumencki to jest coś
    innego? Podstawa do dobry zasilacz i dobre chłodzenie. Wiele firm w tym
    moja korzysta z prostych rozwiązań. Mam serwer na celeronie który chodzi
    24/7 już chyba 5 rok. Wyłączany jest sporadycznie.

  • 18. Data: 2011-12-06 08:13:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > moja korzysta z prostych rozwiązań. Mam serwer na celeronie który chodzi
    > 24/7 już chyba 5 rok. Wyłączany jest sporadycznie.

    W dodatku wyłączanie z reguły zmniejsza żywotność.

  • 19. Data: 2011-12-06 16:58:17
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Mój pracuje już 3ci rok

    W jakich warunkach ?

  • 20. Data: 2011-12-06 17:10:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.12.2011 17:58), John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > W jakich warunkach ?

    W warunkach "pod biurkiem". Jedyna "serwerowa" różnica w stosunku do
    normalnego desktopu jest taka że nie są do niego podpięte żadne kable
    oprócz zasilania i ethernetu, oraz że ma UPSa.

    p. m.