  • Data: 2009-09-10 07:45:48
    Temat: Re: Towar niezgodny z opisem producenta
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:

    > Nie ma do tego podstaw prawnych - tu nie ma niezgodności.

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=321

    Art. 4.
    3. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny
    jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju
    towar jest zwykle używany, oraz gdy jego właściwości odpowiadają
    właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie
    przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego
    rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy,
    producenta lub jego przedstawiciela; w szczególności uwzględnia się
    zapewnienia, wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do
    właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.
    4. Na równi z zapewnieniem producenta traktuje się zapewnienie osoby, która
    wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności
    swojego przedsiębiorstwa, oraz osoby, która podaje się za producenta przez
    umieszczenie na towarze swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia
    odróżniającego.

    to działa na naszą korzyść ale

    Art. 5.
    Sprzedawca nie jest związany zapewnieniem, o którym mowa w art. 4, jeżeli
    wykazał, że zapewnienia tego nie znał ani, oceniając rozsądnie, znać nie
    mógł albo że nie mogło ono mieć wpływu na decyzję kupującego o zawarciu
    umowy, albo też że jego treść sprostowano przed zawarciem umowy.

    trochę gorzej jednakże infromacja uzyskana od przedstawiciela producenta
    miała zasadniczy wypływ na decyzję zakupu towaru.

    troche to głupio jest wszytsko napsiane, ale cała ta ustawa jest w sumei tak
    pisana jakby miala napędzać klientów prawnikom a nie łatwo rozwiązywac spory
    konsument sprzedawca.

    imho takie rpawo powinno być proste i klarowne a nie opierac sie na samych
    dwuznacznikach.