    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To takie samo GOOOOWNO jak RODO
    Date: Sun, 25 Feb 2024 14:45:29 +0100

    W dniu 25.02.2024 o 13:54, Monika Głowacka pisze:

    > W Polsce zbyt dosłownie to potraktowali, cała masa szkoleń, okienek do
    > klikania, zgód... to samo będzie z DSA

    Tu nie chodzi o dosłowność, tylko o obchodzenie przepisów. Jak
    wprowadzono obowiazek uzyskania zgody, to nasi zaczęli wyświetlać
    pytaniem o każdy z celów z domyślnie zaznaczoną zgodą i musiałem
    odklikać pierdylion negacji. Regulator się zdenerwował i nakazał, ze
    domyślnie ma być to zanegowane, to po chwili ktoś wpadł na pomysł, że
    mam odklikać, ze to moi zdaniem nie jest "uzasadniony interes". Tak,
    jakby to, czy to "uzasadniony interes" w jakikolwiek sposób zależało od
    mojego zdania. Moim zdaniem, dokąd UOKiK nie zacznie ich ścigać za te
    oświadczenia, to będą liczyć na to, ze mało komu chce się przeglądać te
    bzdury i odklikiwać.

    Część stron pozwala na odklikanie jednym przyciskiem braku zgody. Część
    umieszcza taką możliwość, ale na końcu, więc często odklikam całą listę
    zanim trafię na ten przełącznik. Część trzeba po kolei odklikać i
    jeszcze zwracać uwagę, czy czegoś na odwrót nie napisali cwaniaki. Tak
    wiec to nie jest wy7nik dosłownego traktowania ustawy, a cwaniactwa
    naszych pseudodziennikarzy.

    --
    (~) Robert Tomasik