    From: "fajna laska" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Też za i wymeldowanie, ale inne pytania
    Date: Fri, 24 Mar 2006 09:49:54 +0100

    Użytkownik "Paweł" <1...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > W najbliższym czasie przeprowadzam sie z całą rodziną; zmieniam nie tylko
    > powiat, ale i województwo. Mój problem dotyczy spraw meldunkowych,

    Ile wiem tyle pomoge. Sama to ostatnio przerabialam :)

    > - czy są jakieś przesłanki by wy i zameldowywać się na przełomie
    > miesięcy -
    > ostatniego się wymeldowuję a pierwszego już melduję w nowym miejscu? A
    > może
    > załatwienie tych czynnoości w dowolnym dniu miesiąca jest równie dobre?

    Nie ma to wiekszego znaczenia o ile nie jest to przelom roku. W przypadku
    kiedy zmienisz meldunek przed koncem grudnia wtedy musisz sie rozliczyc w
    urzedzie skarbowym w miejscu gdzie byles zameldowany w dniu 31 grudnia.

    > - do wymiany będzie kilkanaście dokumentów żony i moich, czy są jakieś
    > przepisy ile mam czasu na wymianę, co najważniejsze - od czago zacząć?

    Zaczynasz od zmiany meldunku gdzie dostajesz potwierdzenie miejsca
    zameldowania. Od zmiany miejsca zameldowania masz miesiac zeby wystapic z
    wnioskiem o wystawienie nowego dokumentu (dowodu osobistego).

    > - czy ustnieje jakieś niebezpieczeństwo, że w nowym miejscu zamieszkania
    > urzędnik nas nie zamelduje, albo każe czekać(?) z jakichś powodów i
    > zostaniemy dłuższy czas bez meldunku?

    Jesli masz zaswiadczenie z urzedu w starym miejscu zamieszkania ze sie
    wymeldowales to nie powinno byc problemow. Sprawa powinna byc zalatwiona od
    reki. Pamietaj jednak, ze do zameldowania potrzebny bedzie ci dokument ktory
    uprawnia do zameldowania sie w nowym miejscu (np. akt notarialny kupna
    mieszkania czy domu, umowa najmu )

    > - na koniec, czy zmiana miejsca zamieszkania upoważnia do zniżek w opłacie
    > za > wystawienie nowych (tych zafoliowanych) dokumentow?

    Jesli chodzi o dowod i prawo jazdy niestety nie (dowod 30 zl, prawko 70zl).
    W przypadku paszportu daja znizke za kazdy niewykorzystany rok waznosci
    paszportu. Tzn. jesli paszport masz wazny do 2010r. a zmieniasz go w 2006r.
    to za 4 lata daja ci znizke. Cos ok 10 zl za rok. Od normalnej oplaty 100 zł
    odliczaja ci odpowiednia kwote. Warto wczesniej sie dowiedziec w biurze
    paszportowym jaka kwote mamy zaplacic.

    --
    Za uwagę dziękuje
    fajna laska