    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testament - ważny, czy nie?
    Date: Wed, 27 May 2009 14:44:33 -0500

    Maciek wrote:
    > Witam
    >
    > Kolejny problem, który wypłynął w mojej rodzinie na fali rozmów
    > spadkowych :-)
    >
    > Żyją sobie babcia i dziadek. Mają córkę i syna. Córka ma dwoje dzieci,
    > syn jedno. Syn umiera, zostawia wdowę i dziecko.
    >
    > Pewnego pięknego dnia dziadkowie postanawiają sprawiedliwie podzielić
    > spadek, tzn. idą do notariusza i spisują testament, w którym swój
    > majątek dzielą równo między swoją córkę i dziecko syna.

    stop: testamentY.
    kazdy swoj.
    Nie ma czegos takiego jak testament "ich".
    Kazdy pisze swoj wlasny.
    Wspolny "papierek" nie jest testamentem i jest wart tyle ile papier na
    ktorym zostal napisany.
    Jak majtek maja wspolny to kazdy rozporzadza w testamencie swoja czescia .

    > Jakiś czas później umiera dziadek. I teraz pojawiają się pytania:
    > - czy testament przez nich spisany jest nadal ważny?

    Dziadka jak najbardziej. babci " jeszcze nie".

    jesli mieli wspolnie "cos", to dziadek mial polowe tego "cos" i
    rozporzadzil sprawiedliwie, ze 50% TEGO CO POSIADA" daje wnukowi, a 50%
    daje corce.
    W efekcie corka ma 25 "czegos", wnuk 25%, a bacia dalej swoje 50%.

    Teraz czekamy na babcie i to jak babcia postanowila podzielic swoja czesc.

    w swietle faktu, ze nie ma testamentu na dwojga, ponizsze pytania nie
    maja sensu.