  • 1. Data: 2008-05-17 14:36:53
    Temat: Testament
    Od: Norbert <n...@U...com>

    Problem jest taki:
    Mam chorego niepełnosprawnego ojca.
    Mam niewielkie ale zawsze konto oszczednosiowe.
    Chcialbym napisac testament na wszelki wypadek bo nie mam poza ojcem
    zadnej rodziny. W razie mojej smierci chce by pieniadze otrzymal moj
    ojciec z zastrzezeniem ze on jest wlascicielem a dysponentem jest moja
    narzeczona. Moze dysponowac srodkami na kozysc mojego ojca tylko w
    dobrej wierze.
    W razie jesli ojciec by zmarł wszystkie pieniadze trafilyby do mojej
    narzeczonej z zastrzezeniem ze nie moze ona dysponowac nimi na kozysc
    swojej rodziny a tylk odla siebie jak i z drugim zastrzezeniem ze owe
    pieniadze naleza jej sie tylko wtedy gdy wyrazi chec zaopiekowania sie
    moim psem.
    A w razie pojawienia sie w miedzyczasie mojego potomka w razie mojej
    smierci pieniadze beda dla niego.
    I wlasnie nie wiem jak to wszystko ujac by mialo rece i nogi.
    Narazie sie nie wybieram na tamten swiat ale nigdy nic nie wiadomo ,
    mozna sie zabic schodzac po schodach i nie chce by wtedy pieniadze
    trafily zamiast do moich bliskich na konto banku.
    Pomozcie prosze

  • 2. Data: 2008-05-17 17:15:13
    Temat: Re: Testament
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Norbert wrote:
> [...]
    > mozna sie zabic schodzac po schodach i nie chce by wtedy pieniadze
    > trafily zamiast do moich bliskich na konto banku.

    Nie kombinuj. Idź do notariusza.

    Pieniądze na konto banku na pewno nie trafią.
    Dostaną je, albo twoje dzieci na spółkę z żoną,
    jak ich nie ma, to rodzice na spółkę z rodzeństwem.
    Dopiero jak ich nie ma trafiłyby do skarbu państwa.

  • 3. Data: 2008-05-17 19:13:06
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]

    > mozna sie zabic schodzac po schodach i nie chce by wtedy pieniadze trafily
    > zamiast do moich bliskich na konto banku.

    Tak jak już koledzy powiedzieli pieniądze nie trafiąją nigdy do banku tylko
    do spadkobierców. Warto dodatkowo utworzyć w banku dyspozycję na wypadek
    śmierci. Wówczas osoba upoważniona otrzyma pieniądze na sam akt zgonu - bez
    czekania na postanowienie sądu o nabyciu spadku.

    Gorzej wygląda sprawa dysponowania tymi pieniedzmi przez narzeczoną.
    Najprościej byłoby ustanowić funcdację do opieki nad twoim ojcem i ta
    fundacja wypłacałaby narzeczonej pieniądze.