  • 11. Data: 2008-01-16 00:41:52
    Temat: Re: Testament
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin . wrote:

    > Czyli rozumiem, że jak u notariusza się spisuje to nie
    > ma potrzeby, a jak samemu w domu się spisuje to już
    > chyba potrzebni świadkowie?

    Nie.
    Świadkowie są potrzebni tylko wtedy kiedy sam zainteresowany nie jest w
    stanie napisać go samodzielnie.

  • 12. Data: 2008-01-16 04:26:02
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin . pisze:
    > No właśnie ci "odsunięci", czyli mój kuzyn (syn zmarłego wujka;
    > to jemu by się należało) dowiedzieli się dopiero teraz...

    nie brał udziału w postępowaniu spadkowym?

    > Tak więc co teraz? Tylko droga sądowa została?

    jak zawsze
    można w pewnych okolicznościach prowadzić postępowanie o zmianę
    postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku

    > Przydałoby się po prostu jakoś "dorwać" ten testament i go
    > sprawdzić grafologicznie...

    testament jest w sądzie który przeprowadzał postępowanie spadkowe

    KG

  • 13. Data: 2008-01-16 12:21:22
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Testament powinien być w aktach sprawy o nabycie spadku.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-01-16 12:23:13
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Oczywiście jeżeli świadkowie byli przy spisywaniu testamentu własnoręcznego, to nie
    przeszkodzą, a mogą pomóc - jeśli
    jeszcze żyją.
    JaC

    -----