  • 1. Data: 2004-10-25 16:30:53
    Temat: Termin wystawienia faktury - czy jest jakis?
    Od: tm <m...@i...pl>

    Moja wątpliwość dotyczy maksymalnego dopuszczalnego terminu, w jakim
    powinienem otrzymać rachunek/fakturę do zapłaty za daną usługę - czy
    taki termin jest określony przez prawo i ile wynosi?

    W tym konkretnym przypadku sprawa dotyczy TPSA i wygląda tak:

    11 października 2003 roku podpisałem umowę na świadczenie usługi
    Neostrada. Opłata aktywacyjna wynosiła wtedy 1 zł i została doliczona do
    rachunku, ale nie w tym rzecz. Otóż dodatkowo płaciło się za modem - 99
    zł. Jednak żadnego rachunku za to urządzenie nie otrzymałem aż do dnia
    dzisiejszego, gdy pocztą dotarła do mnie ta oto faktura:
    http://intc.webpark.pl/faktura.jpg

    Osobiście wstyd byłoby mi po takim czasie dopiero przysłać to do
    klienta, ale nie o podejściu TP do klienta tu dyskutujemy :). Otóż po
    pierwsze - cena na tej fakturze jest całkiem inna niż ta, o której
    wspomniałem (99zł), a po drugie umieszczone są na niej dziwne daty - nie
    kupowałem nic od TP dnia 3.12.2003r. - umowę o świadczenie usługi
    podpisano w innym terminie j.w. Zakładamy, że nie jest to pomyłka.

    Nie chodzi mi o branie czegoś za darmo - gdyby rachunek przyszedł
    wcześniej, zapłaciłbym bez zastanowienia, ale w tym wypadku - przyszedł
    po ponad roku i kwota do zapłaty jest dwukrotnie większa niż być
    powinna.

    Za wasze opinie i ew. wskazówki byłbym wdzięczny (oczywiście o telefonie
    do BOKu pamiętam i zapewne też go wykonam).

    --
    Tom

  • 2. Data: 2004-10-25 18:14:08
    Temat: Re: Termin wystawienia faktury - czy jest jakis?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tm" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Przedawnienie jest 2 lata, więc do tego czasu mogą się domagać zapłaty.

  • 3. Data: 2004-10-25 18:18:28
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    Użytkownik "tm" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Za wasze opinie i ew. wskazówki byłbym wdzięczny (oczywiście o telefonie
    > do BOKu pamiętam i zapewne też go wykonam).

    zapłać tyle, ile faktycznie wynika z umowy
    wyślij reklamację pisemną - poleconym za potwierdzeniem odbioru
    i czekaj ...
    nn

    ---

  • 4. Data: 2004-10-25 19:34:25
    Od: tm <m...@i...pl>

    On Mon, 25 Oct 2004 20:14:08 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Przedawnienie jest 2 lata, więc do tego czasu mogą się domagać zapłaty.

    OK dzięki, czyli pozostaje mi kwestia wyjaśnienia u nich skąd się taka
    kwota "urodziła".

    --
    Tom

  • 5. Data: 2004-10-25 19:57:59
    Od: "piotr" <g...@p...fm>

> [...]
    >
    > Za wasze opinie i ew. wskazówki byłbym wdzięczny (oczywiście o telefonie
    > do BOKu pamiętam i zapewne też go wykonam).

    Z tymi datami to tak że wynika z tego że kase wzięli w innym miesiącu a w
    innym księgowali.
    Ze skarbowego punktu widzenia jest to oszukiwanie fiskusa. Można było by im
    próbować dokopać na koniku niezgłaszania kwot podlegających opodatkowaniu. I
    to w cale nie jest śmieszne:)
    Pozdro

  • 6. Data: 2004-10-25 20:06:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > OK dzięki, czyli pozostaje mi kwestia wyjaśnienia u nich skąd się taka
    > kwota "urodziła".

    jeśli są rozbieżności co do kwoty, to oczywiście. Odsetek prawa naliczyć nie
    mieli.

  • 7. Data: 2004-10-25 20:33:00
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "tm" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > http://intc.webpark.pl/faktura.jpg

    Hehe, wystawili ci fakturę z 11-miesiącznym terminem płatności. Jak to u
    nich wydębiłeś?;)

    Piszesz pisemko do tepsy o treści mniej więcej zbliżonej do:
    Prosze o wystawienie faktury korygującej do faktury nr.... z dnia....
    Korekcie powinny podlegać: data sprzedaży i niezgodna z umową/ofertą
    handlową z dnia... ceną za modem.
    Kwotę uiszczę po otrzymaniu prawidłowo wystawionej faktury.

    Pozdr.

  • 8. Data: 2004-10-25 22:36:56
    Od: tm <m...@i...pl>

    On Mon, 25 Oct 2004 21:57:59 +0200, piotr wrote:

> [...]
    > próbować dokopać na koniku niezgłaszania kwot podlegających opodatkowaniu. I

    Czego się spodziewać, skoro przez pół roku od podpisania umowy naliczali
    mi cały czas abonament za SDI, a dopiero po mojej interwencji skapnęli
    się, że jednak mam Neo :) Później przyszły faktury korygujące za te
    wszystkie miesiące.

    Poza tym - co ja właściwie mam z tą fakturą zrobić jeśli nawet chciałbym
    tę kwotę zapłacić - wypisać sobie sam przekaz pocztowy ?:) A może jechać
    z tym do nich i tam zapłacić :)

    Dzięki wszystkim za sugestie - pomęczę ich najpierw przez telefon o tę
    kwotę, a jeśli będzie trzeba to zgodnie z tym co pisze Pajączek - wyślę
    do nich prośbę o korektę.

    --
    Tom

  • 9. Data: 2004-10-31 09:56:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004 18:30:53 +0200, tm <m...@i...pl> wrote:

    >Otóż dodatkowo płaciło się za modem - 99
    >zł. Jednak żadnego rachunku za to urządzenie nie otrzymałem aż do dnia
    >dzisiejszego, gdy pocztą dotarła do mnie ta oto faktura:
    >http://intc.webpark.pl/faktura.jpg

    "404 podana strona nie istnieje"

    Czy Ty juz zaplaciles te 99 zl ("placilo sie") i nie dostales faktury
    czy tez jeszcze nie placiles?

    We wrzesniu jak odbieralem modem neo w Telepunkcie to placilem przy
    odbiorze (1,22zł) a sprzedawca pytal czy chce fakture. Gdy
    powiedzialem ze chce to byl w szoku :o :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 10. Data: 2004-10-31 10:13:44
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:
    > We wrzesniu jak odbieralem modem neo w Telepunkcie to placilem przy
    > odbiorze (1,22zł) a sprzedawca pytal czy chce fakture. Gdy
    > powiedzialem ze chce to byl w szoku :o :)

    Nie musiał pytać i nie musiał wystawiać.

    P.