    From: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Termin instrukcyjny" - kuriozum prawne?
    Date: Sat, 9 Apr 2005 10:44:52 +0200
    <hi82tr1hqywf$.1fgqa8q7mcgb6.dlg@40tude.net>
    <d380fv$ch9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <ssyektxs95jo$.hfzknf0kduf0.dlg@40tude.net>

    > No wiesz. Prawo jest prawem i trzeba je przestrzegać - terminów też.
    > Chyba nie jest tak źle jak piszesz.
    > Z pewnością nie jest tak, że wszystkie 50 spraw grozi tym samym. Po prostu
    > kwestia organizacji pracy.
    > Co za problem zostawić sprawy oczywiste na boku,
    > niech się załatwiają same z upływem terminu? Jeżeli sprawa jest OK, to
    > urzędnik nawet nie musi się nią przejmować - odłożyć na bok, sama się
    > załatwi, jeżeli nie zdąży z tymi naprawdę poważnymi.
    > I dla urzędnika pracy mniej i korzyść dla klienta.
    > Chyba, że przyjmiemy że nasze społeczeństwo jest takie nieuczciwe, że
> [...]

    No niby tak.Ale Pan Zdzisiu jest urzędasem w duzym mieście i zawodowo
    zajmuje sie pozwoleniami na budowe domu, wiec jest mozliwe ze ma ich 50 do roz-
    patrzenia do 15 kwietnia.Jest sam bo mu szef mówi że nie ma środków na
    współpracownika.
    Żeby się te sprawy mogły załatwić same to musi je przecież przebadac, bo po okładkach
    nie wie które z
    tych 50 jest OK, który dom sie zwali na głowe włascicielowi a w którym zostanie tylko
    odwrócony kierunek
    płynięcia wody w kibelkach:)A żeby to sprawdzić, potrzebuje poswiecic czas.
    A teoria z tym że ludzie naucza sie przestrzegac terminów wydaje mi się naprawdę
    karkołomna:)