    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tele2 i praktyki akwizytorow
    Date: Wed, 10 Oct 2007 10:07:20 +0200

    On Tue, 9 Oct 2007, mariusz wrote:

    > omamiona przez akwizytorów tele2, podających się jako przedstawicieli
    > _telekomunikacji polskiej_

    wKF: z takim kiksem spotkałem się tylko raz, dawno temu, kiedy dopiero
    zaczynali (a sam zajarzyłem za późno co akwizytorka powiedziała
    i zdążyłem się nieopatrznie dowiedzieć że z TELE2 :)).
    Teraz jak widzę są doszkoleni, i wciskają że są z *telekomunikacji*
    (bez "polskiej") za to powołują się na fakt że rozmówca ma umowę
    z TP, w formie "Pan ma umowę z TP, prawda?", a to już inna sprawa
    (niż "podszywanie").
    Widocznie ktoś już zastosował "zatrzymanie obywatelskie" :>

    > Koniec jednak opowieści i czas przejść do pytań. Jak przeciwdziałać takim
    > cwaniaczkom, którzy wykorzystując małe zorientowanie osób z podeszłym
    > wieku do zasad świata obecnego próbują zarabiać na tym pieniądze?

    Nie wiem, ściśle prawna propozycja że albo takie osoby dają się przekonać
    że umów nie podpisuje się "na kolanie" (*nie* i już), albo trzeba je
    ubezwłasnowolnić, spotkała się z mocno niechętnym (delikatnie mówić)
    przyjęciem. Ale innego chyba nie ma, jak na dzisiejsze przepisy.

    > Moja babcia również została tak jakiś czas temu oszukana,

    Problem w tym, że prawdopodobnie to co piszesz jest pomówieniem,
    jako że oszustwa (najprawdopodobniej) nie było.
    Niewątpliwie takie postępowanie łamie przedwojenny Kodeks Handlowy,
    tyle że obowiązuje on tak sobie bo większość jego ustaleń jest
    uchylona przez współczesne przepisy gospodarcze.
    Bo tam była "rzetelność kupiecka" na którą można by się ew. powoływać :|

    > Tele2 na takich praktykach zarabia ogromne pieniądze

    No nie wiem, bo takie ciągłe nawiązywanie i rozwiązywanie umów
    raczej drogo wychodzi.

    pzdr, Gotfryd