eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTel. z żądzniem PESEL -czy to próba wyludzenia danych osobowych? › Re: Tel. z żądzniem PESEL -czy to próba wyludzenia danych osobowych?
    From: maruda <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tel. z żądzniem PESEL -czy to próba wyludzenia danych osobowych?
    Date: Wed, 22 Aug 2012 08:20:47 +0200

    W dniu 2012-08-21 13:36, zdziwiony pisze:
    > Sparawa wygląda dziwnie
    > zadzwonili do mnie w sobotę, rzekomo z jakiejś kancelarii, przedstawili się
    > jako DT LEX czy DT PARTNERS.

    Co prawda PESEL jest niemal publicznie dostępny (jesteś właścicielem
    nieruchomości? To zajrzyj do ksiąg wieczystych), ale przez tf absolutnie
    nie podawaj.

    Zrobiłeś bardzo dużo sprawdzając to, co napisałeś.
    Na moje oko faktycznie ktoś Cię wystawił i "coś na Ciebie mają". Jesteś
    na widelcu. Współczuję.
    Mogą to być zupełnie fikcyjne należności. Mógł ktoś-gdzieś podać jakieś
    Twoje dane, zaciągnąć zobowiązania, a Ty nadal o tym nie wiesz.
    Jest mnóstwo pasożytniczych "kancelarii", które żyją z wymuszania spłat
    fikcyjnych zadłużeń kupowanych hurtem za ćwierć wartości. Dyplom mgra
    prawa można dostać za pieniądze, wystarczy przez 5 lat płacić czesne, a
    te rzesze prawników trzeba potem jakoś zagospodarować. A jak wiadomo
    prawnik jest od qr..y niedaleko.

    Upewnij się jeszcze, czy nie zmieniałeś miejsca zamieszkania, czy z
    dawnego adresu na pewno odbierano korespondencję.
    Zacznij czytać o "przywróceniu terminu". Jak już będziesz znał jakieś
    konkrety, to poproś o pomoc Liwiusza :)

    Jeśli odezwą się znów, to zażądaj ("najpierw, zanim zaczniemy
    rozmawiać") pełnych danych firmy łącznie z KRS (CEIDG), podaj adres
    mejlowy (tymczasowy) i poproś o przysłanie pełnej informacji "o co
    chodzi", po czym powiedz "poproszę mojego prawnika, żeby Was sprawdził i
    wtedy się odezwę".

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.