  • 1. Data: 2004-07-14 21:56:40
    Temat: Takie male pytanie
    Od: "Vittoria" <v...@p...pl>

    Witam

    Chciałam zadac takie pytanie...znajac
    mnie to bedzie zbyt ogolne i nie bedzie jednoznacznej odpowiedzi ale
    sprobuje
    jak "w praktyce" wyglada ograniczenie wladzy rodzicielskiej?? (chodzi o
    ojca dzieci)

    Tzn mam na mysli czy to jest nadzor kuratora czy jak :)

    Moj szwagier ma miec taka rozprawe i z ciekawosci pytam bo przyznam sie ze
    nie wiem

    --
    _._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._._.
    _._

    ..:: Ewelina ::..

  • 2. Data: 2004-07-15 05:27:38
    Temat: Re: Takie male pytanie
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Vittoria" <v...@p...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cd4a2a$i0i$1@pepin.polanet.pl

    > Chciałam zadac takie pytanie...znajac
    > mnie to bedzie zbyt ogolne i nie bedzie jednoznacznej odpowiedzi ale
    > sprobuje

    *Masło maślane* ? ;-)

    > jak "w praktyce" wyglada ograniczenie wladzy rodzicielskiej?? (chodzi o
    > ojca dzieci)
    > Tzn mam na mysli czy to jest nadzor kuratora czy jak :)

    Żaden nadzór kuratora, po prostu Sąd ogranicza
    władzę rodzicielską pozwanego/pozwanej do, np.
    *prawa współdecydowania* o leczeniu i kształceniu
    dziecka/dzieci. Poza tą "działką" ten rodzić nie może
    o niczym innym z życia dziecka *współdecydować* .

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    Żarty bogatych ludzi są zawsze dowcipne.

  • 3. Data: 2004-07-15 09:20:20
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Thu, 15 Jul 2004 07:27:38 +0200, Andrzej_K. <n...@n...spam.pl>
    napisał:

> [...]
    > dziecka/dzieci. Poza tą "działką" ten rodzić nie może
    > o niczym innym z życia dziecka *współdecydować* .

    Ograniczenie władzy rodzicielskiej moze polegać także na oddaniu rodziny
    pod nadzór kuratora sądowego. Polega to na tym, że kurator co jakiś cza
    odwiedza i pisze spraweozdanie dla sądu - czy jest czysto, czy dziecko nie
    jest głodne, czy nie jest maltretowane itd.
    Ograniczenie może polegać także na odjęciu jednemu z rodziców czesci
    upraweniń decyzyjnych - np prawa do odmowy zgody na poddanie dziecka
    operacji albo wskazanie, że zgodna danego rodzica będzie niezbędna tylko
    przy niektórych decyzjach.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 4. Data: 2004-07-15 09:46:05
    Od: "Vittoria" <v...@p...pl>

    Hej :)

    Dzięki wam dobrzy ludzie ;)

  • 5. Data: 2004-07-15 13:45:52
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał(a)
    w news'ie: news:opsa59j6gob4okfb@pop3.interia.pl

> [...]
    > odwiedza i pisze spraweozdanie dla sądu - czy jest czysto, czy dziecko
    > nie jest głodne, czy nie jest maltretowane itd.

    Ależ to nie rodzinie mają być ograniczone te prawa,
    a *szwagrowi Vittorii* . (jeśli chodzi o szczegóły)

> [...]
    > upraweniń decyzyjnych - np prawa do odmowy zgody na poddanie dziecka
    > operacji albo wskazanie, że zgodna danego rodzica będzie niezbędna tylko

    Zakres ograniczenia może być różny i zależny od tego
    dlaczego taki wniosek złożono. Ja podałem przykład
    "standardowego" ograniczenia tych praw.

    PS. Dopuszczalne maksimum sig'a to 4 linijki.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Siła kobiet nie tkwi w tym co mówią,