  • Data: 2023-11-15 14:33:23
    Temat: Re: Tak jeszcze o policji w mediach
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 14 Nov 2023 16:31:23 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ciężar łosia nie ma tu żadnego znaczenia, ale odległość lotu już tak.
    > Wychodzi na to, że Żubr od miejsca uderzenia leciał 75 metrów.
    > Wysokość dorosłego żubra zależy od płci. Samce są większe od samic i
    > osiągają średnio 172 cm wysokości w kłębie, a maksymalnie 188 cm. Samice
    > są mniejsze i mają średnio 152 cm wysokości w kłębie. Ponieważ od tego
    > nic nie zależy, to przyjmijmy, że środek ciężkości jest na 150 cm, zaś
    > środek ciężkości lezącego na 50 cm - czyli lot poziomy z metra.
    >
    > 1,41 * 150 212
    > Vo = ------------------- = ---------- = 331 m/s = ~1200 km/h.
> [...]

    Coś pokićkałeś ze wzorem, zapewne przy wyciąganiu 2 spod pierwiastka. Ma
    być:

    Vo = L / sqrt(2*h/g)

    Mnie wyszło, że przy L = 75 m prędkość wynosi ~600 km/h.

    Przede wszystkim jednak, to wszystko jest dla zderzenia sprężystego, a z
    takim na pewno nie mamy do czynienia, więc założenie, że składowa pozioma
    prędkości żubra po uderzeniu jest równa prędkości samochodu jest fałszywe.
    Ponadto, żubr ma nogi, które raczej spowalniały lot, o w ogóle leciał.
    Ciężarówka mogła go jakiś czas pchać przed sobą, zanim stanęła.
    Mówiąc krótko, te wyliczenia są niewiele warte.

    ***************************

    W artykule czytamy:
    "on przejechał jeszcze 50 m od uderzenia, zanim się zatrzymał"

    https://skalkuluj.pl/kalkulator-dystansu-hamowania
    przy 100 km/h
    Dystans hamowania (bez uwzględnienia czasu reakcji) 56.24 m.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com