  • Data: 2018-04-03 21:54:32
    Temat: Re: Tak a propos działań Policji
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Następny! Teraz już każdemu z osobna będę jak "krowie na miedzy".
    > Rozporządzenie wymaga podanie powodu sprawdzenia / kontroli, ale nie
    > uzależni zakresu wykonywanych czynności od tego powodu. Nawet nie daje
    > policjantowi prawa do odstąpienia od przeszukania tego etui.

    Tyk tak dla żartu czy to naprawdę mundurowa głupota?
    Niezgodne z rozporządzeniem było: brak przedstawienia się
    przez policjanta, uczestnictwo policjantki, przeprowadzenie
    tej czynności w miejscu publicznym, odsłanianie w trakcie
    fragmentów ciała.

    Jeszcze dla twojej informacji;
    "Jak wynika z § 2 ust. 1 Rozporządzenia w zw. z art. 15 ust. 1 pkt 5
    Ustawy o Policji, policjant który chce przystąpić do czynności kontroli
    osobistej ma obowiązek wyjaśnić dlaczego jego zdaniem zaistniała
    przesłanka uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa lub
    wykroczenia. Nie ma tutaj pola na dowolność, a przekroczenie uprawnień
    przez policjanta w tym zakresie może być przesłanką złożenia zażalenia
    do prokuratora na podstawie art. 15 ust. 7 Ustawy o Policji lub
    wystąpienie z powództwem cywilnym w związku z naruszeniem lub
    zagrożeniem naszych dóbr osobistych."

    Czyli w tym konkretnym przypadku nie było przesłanki do kontroli
    osobistej, była tylko przesłanka do sprawdzenia numeru roweru.

    To kiedy prokurator postawi im zarzuty? Dla ich dobra oczywiście.