  • Data: 2004-05-06 14:36:35
    Temat: Re: TVP i...
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poreba wyskrobał(a):
    > A czego niby się czepia autor wątku?

    I nie jestem przekonany czy zupełnie słusznie się czepia. Dziennikarz to
    dziennikarz, a nie omnibus z paletą kilkunastu fakultetów m.in. z
    informatyki, medycyny, prawa czy socjologii.

    > Popierasz zatem pomysł aby wnioski,podania itp.
    > petenci _zobowiązani_ byli składać w urzędach
    > na papierze producenta dominującego na rynku?
    > A telefony w instytucjach państwowych odbierane _tylko_
    > jeżeli wywołanie będzie z sieci dominujęcego operatora?

    Nie, to złe porównanie. Standard to standard. Jest np. standard MP3, który
    jest akceptowany przez systemy Windows, Linux, Mac, PalmOS, urządzenia
    przenośne, stacjonarne itd. Wszyscy operatorzy telefoniczni świadczą usługi
    w tym samym standardzie, więc problemu nie ma. Kartki A4, niezależnie od
    producenta, charakteryzują się porównywalnymi parametrami technicznymi.

    Pod Linuxa powstał przecież Janosik, który wykorzystuje ten sam standard co
    Płatnik o ile się nie mylę. Bezsensem jest tworzenie wielu rozwiązań, bo np.
    ktoś chce tak a nie inaczej - to tylko generuje koszty. Demokracja i zdrowy
    rozsądek podpowiadają, żeby wybierać takie rozwiązania, które akceptuje
    większość, w tym wypadku jeszcze do tego przytłaczająca. Przecież stworzenie
    każdej wersji to są konkretne koszty, a jak się stworzy precedens, to inni
    będą się domagać podobnych przywilejów. I tak, obok wersji dla Linuxa,
    powstanie wersja dla Win 3.11 (bo np. 1,4% komputerów w PL ma ten system),
    wersja dla DOS 6.22, Mac, PalmOS i Bóg wie jeszcze czego. I potem weź bądź
    tu mądry człowieku i to wszystko zintegruj w jeden system informatyczny,
    żeby nie było problemów. A jak ja chcę złożyć deklarację posługując się
    alfabetem Morse'a, to skarbówa zatrudni biegłego deszyfratora? W końcu
    powinna, bo inaczej będzie to nieuzasadniona dyskryminacja mniejszości
    przecież!

    --
    Bartek Gliniecki