    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA, costam-inkaso, windykacja
    Date: Tue, 09 Jun 2009 10:46:50 +0200
    <c...@k...googlegroups.com>

    z...@g...com pisze:

    > Dzięki. A czy jeszcze coś mogą żądać?

    Teoretycznie mogą żądać - np. koszt znaczków pocztowych związanych ze
    sprawą sądową itp, niemniej jednak to niuanse, nie przejmuj się.

    > Aha, czyli mogę się przetestować za 90zł :)
    > A czy działa tutaj zasada że powód idzie za sądem pozwanego
    > i czy to ma wpływ na koszty? Oni są z drugiego końca Polski.

    Niech tutaj sobie wynajmą adwokata - za 60zł.

    > Znalazłem w necie posty ludzi, którzy dostali wyrok nakazowy
    > z "ich" sądu - a to by mi zwiększyło trochę koszty, a co ważniejsze
    > straciłbym sporo czasu.

    To zawsze powód do kolejnego zarzutu - niewłaściwość sądu. Przy
    okazji przedłuży postępowanie o kilka miesięcy.

    Uwaga - poniższe jest nieetyczne! :)

    Jeśli zależy Ci na odwleczeniu sprawy, to po otrzymaniu nakazu
    zapłaty złóż sprzeciw, ale z błędem - na przykład "zapomnij" podać swój
    adres, albo złóż 1szt sprzeciwu, albo nie zastosuj urzęfowego
    formularza. Sąd wezwie Cię do uzupełnienia braku formalnego - co pewnie
    potrwa miesiąc lub dłużej. List z sądu odbierz po 2 tygodniach czekania
    na poczcie i złóż poprawny sprzeciw w ostatnim dniu 7-dniowego terminu
    (wyślij pocztą).

    Jeśli złożyć zarzut niewłaściwości sądu, to zapewne będzie on
    uwzględniony, jeśli będzie słuszny. Sąd wyda zatem postanowienie, w
    którym uzna się za niewłaściwy. Samo to przedłuży postępowanie o kilka
    miesięcy.

    --
    Liwiusz