  • 21. Data: 2006-10-13 10:55:44
    Temat: Re: Szybkosc lacza internetowego.
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Zapis "do" dotyczacy parametrow jest, ale gdzie zapis "od" ?
    >
    > Czy to jest zgodne z prawem ?

    Poczytaj sobie trochę o gwarantowanej przepustowości to zobaczysz sam o co
    chodzi. Ja też jestem ISP i powiem CI, że przypominasz mi niektórych moich
    klientów, którzy najpierw zaczynają awanturę, a dopiero jak skumają o co
    chodzi to przestają. Oczywiście słowa "przepraszam" nie powiedzą....
    Generalnie parametr "przepustowość gwarantowana" ZAWSZE dotyczy
    przepustowości do określonego punktu, najczęściej do najbliższego routera
    brzegowego, który to z kolei jest najczęściej routerem danej sieci lokalnej
    :-). Nikt nigdy nie był, nie jest i nie będzie w stanie zagwarantować CI, że
    zawsze o każdej porze uzyskasz jakiś określony transfer między Twoim
    komputerem a np. serwerem w Brazylii. Ludzie ( Ty też niestety) kojarzą ten
    parametr z ciągłym transferem dokądkolwiek. Że jak kupią łącze 1 Mbps to
    zawsze i wszędzie będą mieli ten 1 Mb...
    To tak jakbyś kupił samochód, który ma Vmax = 200 km/h i miałe pretensje do
    producenta że nie może po publiczej drodze jechać tyle non stop...

    > W rozmowie z konsultantem Astera, uslyszalem, ze w teorii lacze moze byc o
    > wiele
    > gorsze niz zapis w umowie.

    Chociaż nie kłamie :-).

  • 22. Data: 2006-10-13 11:02:15
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Jakie prawo taki kraj.

    Tak jest wszędzie.

    > W umowie nie ma rozgraniczen na :
    > - szybkosc lacza
    > - szybkosc mojego internetu

    Ale to nie to samo. Możesz podłączyć się do jakiegoś serwera, z którego
    możesz ciągnąć coś np. max 20 kB/s bo tyle daje CI tamten administrator (np.
    chip.pl). I to, że będziesz miał łącze nawet 10 Mb/s nic Ci nie da, nie
    pojdzie szybciej niż 20 kB/s. Wtedy też masz pretensje do Twojego ISP???

    To nawet nie jest kwestia ceny, choć też. Po prostu CIR jest też do
    określonego punktu, np. do jakiego węzła sieci szkieletowej.... Moja sieć
    jest w Szczecinie, mamy łącze 24 Mbps z CIR 24 Mbps. I CIR jest do węzła w
    Warszawie, ale tylko do tego miejsca. Dalej nikt już niczego nie
    zagwarantuje...

  • 23. Data: 2006-10-13 11:05:15
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Firma NT Group oferuje lacze :
    >
    > * Łącze radiowe 256kbits/s
    > Łącze zakończone ethernetem
    >
    > wydzielony kanał wirtualny 128kbits/s. Gwarancja SLA, CIR.

    A dokąd te 128 kbps???? Odrzuć emocje i pomyśl na zdrowy rozum....

  • 24. Data: 2006-10-13 14:16:52
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    do
    > producenta że nie może po publiczej drodze jechać tyle non stop...

    Witam.

    Jakies pojecie mam, nie bede sie tu rozwodzil ;-).
    Denerwuje mnie jak mam obiecane 2 a dostaje 1.
    W podsieci dostawcy, teraz jest jasne ?

    Zreszta jak dla mnie to juz EOT.

    pozdrawiam
    GooRe.

  • 25. Data: 2006-10-13 16:11:34
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > Czyli w teorii placimy, ale niekoniecznie dostawca musi sie wywiazac
    > z umowy.

    Zwykle dostawca gwarantuje prędkość do routera brzegowego swojej sieci
    czyli od Twojego modemu kablowego do swojego wewnętrznego routera
    Przy lepszych łączach gwarantuje przepustowość w swojej sieci
    szkieletowej.
    Nie ma możliwości zagwarantowania prędkości w internecie.
    Wyobraź sobie, że masz łącze 10Mb od dostawcy X i łączysz się z
    serwerem w Koziej Wólce, który ma łącze od dostawcy Y o
    przepustowości 100Mb
    ale po drodze pakiet idzie łączem dostawcy Z o przepustowości 64kb z
    kórego w danym momencie korzysta 10 osób.
    Prędkośc ściągania danych przez Ciebie będzie wynosił 6,4kb.
    No i pytanie
    Cóż jest winny Twój dostawca tak wolnej transmisji ?