    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szukam prawnika z Warszawy
    Date: Wed, 9 Feb 2005 23:41:06 +0100

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:cue01b$7l5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > I musieliby jeszcze udowodnić, że zakres zgody obejmuje wykorzystywanie
    > tego zdjęcia do dowolnych celów, także po ustaniu zatrudnienia.

    Wobec braku praktycznej możliwości udowodnienia, że gość wyraził zgodę, to
    już zakres tej niewyrażonej zgody ma drugoplanowe znaczenie. Ale masz rację.

    > Robert, pobudka! Chodzi o odpowiedzialność deliktową, a nie kontraktową.
    > Czy Macias gdziekolwiek napisał, że pracował jako model, ale mu nie
    > zapłacono?

    Nigdzie. No ale jakoś trzeba sądowi wyjaśnić, czemu chcemy odszkodowanie w
    wysokości 10.000 zł, a nie 5.000, czy 20.000 zł. Powołanie się na stawki za
    wynagrodzenie za tego typu sprawę moim zdaniem może pomóc. Skoro
    kwestionujesz moja linię, to powiedz, na czym chcesz opierać wysokość
    odszkodowania? Czy strzelami 100.000 zł i czekamy co na to powie sąd - nie
    zapominaj o kosztach.

    > Trzeba by sprawdzić, co napisał pracodawca w wypowiedzeniu i pomyśleć,
    > kto ew. mógłby potwierdzić związek między zdjęciem a utratą
    > wiarygodności i utratą pracy. Ew. jakie dokumenty, które na pewno są w
    > firmie i których może zażądać sąd potwierdzają związek, choćby czasowy.

    Wiesz, myślę, że jeżeli goście nie będą chcieli chłopakowi iść na rękę i
    zaczną się wykręcać, to tak naprawdę przed sądem się to rozmyje. To tak z
    doświadczenia. Niby można iść zaparte i wezwać ich na świadków bez pytania
    o racje. Przyjdą i powiedzą, że zgodnie z wypowiedzeniem powodem zwolnienia
    była likwidacja stanowiska (strzelam teraz) albo inna bzdura. Wydaje mi się,
    ze w każdym razie porozmawiać by było warto. Goście niczym nie ryzykują,a
    mogą pomóc. poproszeni o pomoc poczują się "wyjątkowo" i być może pomogą.