    From: "Macias" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szukam prawnika z Warszawy
    Date: Wed, 9 Feb 2005 10:37:48 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@217.153.221.62

    Widzę, że wywołałem ciekawą dyskusję.

    Jeżeli chodzi o szczegóły to zdjęcia robione były, podczas gdy pracowałem w
    agencji ochrony i wytypowano mnie do pozowania w ubraniu służbowym i
    wykonano ulotki z moim wizerunkiem. Oczywiście o sprzeciwie nie było mowy,
    ponieważ wiązałoby się to z utratą pracy. Następnie pracowałem jako
    kierownik ochrony w placówkach, które zatrudniały różne agencje ochrony a ja
    byłem osobą nadzorującą ich prace. Dwa lata temu Dyrektor agencji ochrony, w
    której pracowałem i zrobiono mi zdjęcie przedstawił swoją ofertę mojej
    firmie. I właśnie w tej ofercie było moje zdjęcie na całą stronę. Wywołało
    to insynuacje ze strony moich przełożonych, że ja współpracuję z ową firmą i
    że mogę czerpać z tego tytułu korzyści a naddatek nie wiadomo czy nie jest
    to przypadkiem w moim interesie, aby ta agencja ochrony świadczyła usługi na
    rzecz mojej obecnej firmy a ja bym nadzorował jej pracę. Oczywiście ja
    stanowczo sprzeciwiłem się przeciwko współpracy z tą agencją, pomimo iż z
    innymi oddziałami mojej firmy agencja ta już współpracowała lub zamierzała
    współpracować. Efekt tego był taki, że Dyrektor chętnie by się mnie pozbył,
    co powiedział mojemu bezpośredniemu przełożonemu i w końcu straciłem pracę.
    Rok temu, czyli po roku od zobaczenia folderu poszedłem do prawnika w
    Gdańsku, który wystosował w moim imieniu pismo do agencji ochrony,
    przedstawiające moje roszczenia w stosunku do nich. W odpowiedzi otrzymałem
    pismo, w którym agencja stwierdza, że udzieliłem ustnej zgody na korzystanie
    z mojego zdjęcia i nie poczuwają się do tego, aby wypłacić mi jakiekolwiek
    wynagrodzenie za wykorzystanie mojego wizerunku. Kolejnym krokiem jak
    poradził mi prawnik z Gdańska jest wytoczenie agencji sprawy cywilnej,
    jednak siedziba firmy jest w Warszawie. Dlatego szukam prawnika z Warszawy,
    który chciałby się zająć tą sprawą