    From: "zenek" <z...@z...zz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkolnictwo a prawo
    Date: Fri, 26 Sep 2008 00:18:22 +0200

    Użytkownik "Yyy" < > napisał w wiadomości
    > witek <w...@g...pl.invalid> wrote in

    > ale co takie oswajanie od I klasy moze dac?
    >
    > czy myslisz, ze jak dziecko sie zacznie uczyc jezyka obcego np. od 4 klasy
    > sie przestraszy? (bo takie nieoswojone)
    >

    > moze lepiej pierwszakom nie zawracac pupy abstrakcjami lecz wykorzystac
    > ten
    > czas by zajac sie czyms wazniejszym dla ich etapu rozwoju?

    Mam wrazenie, że nie do konca rozumiesz znaczenie slowa abstrakcja.
    Nauczanie jezyka ma sie tak do abstrakcji jak nauka chodzenia do kinetyki.

    Moj 7-latek uczy sie 2 jezykow i robi to z wielka checia - uwielbia
    nauczycielki, ktore bawia sie z nim w jezykach obcych. Po roku nauki
    niewiele potrafi powiedziec, ale wykonuje polecenia i odpowiada na proste
    pytania zadane w jezykach obcych.

    Pozdrawiam
    zenek