    From: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkolenia w okresie probnym
    Date: Thu, 09 Jun 2005 14:11:31 +0200

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 13:45:43 +0200, Johnson <j...@n...pl> napisał:

    > Tylko że taka umowa będzie nieważna, gdyż jest sprzeczna z paragrafem 6
    > rozporządzenia o którym mówił autor wątku i ogólnym zasadamami prawa
    > pracy.

    Faktycznie, jak pisal zalozyciel watku, w necie trudno znalezc
    (przynajmniej na bezplatnych serwisach) tresc tego rozporzadzenia.
    Nie znajac jej, ciezko mi dywagowac na temat ewentualnych furtek
    niebezpiecznych dla pracownika. Swoja droga, jesli nowy pracownik ma byc
    poddany kosztownemu szkoleniu, to jesli firma chce miec pewnosc, ze po
    przeszkoleniu nie ucieknie niepodpisujac kolejnej umowy, to logiczniejsze
    byloby danie krotkiego 2-tygodniowego okresy probnego na ogolne
    rozpoznanie pracownika i potem podpisanie juz dluzszej lub bezterminowej
    umowy, w trakcie ktorej odbyloby sie szkolenie.
    Albo firma jest bardzo pewna korzystnosci swoich warunkow zatrudnienia,
    albo jednak zanlazla jakies zabezpieczenie (ewentualnie faktycznie moze
    bazowac, na nieznajomosci tych przepisow przez pracownika).