    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkola wyzsza, gigantyczne odsetki po latach.
    Date: Wed, 8 Dec 2010 13:47:23 +0100

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:idnp73$6rp$1@news.onet.pl...

    > Przedawnienie trzeba podnieść. Znaczy w sądzie musisz wprost powiedzieć
    > "Zobowiązanie się przedawniło, dlatego wnoszę o oddalenie pozwu." Sąd
    > sam z siebie nie może tego orzec.
    >
    > Problem polega na tym że w tym wypadku - oni uzyskali wyrok w trybie
    > nakazowym, Ty nie wniosłeś zarzutów wobec nakazu. W efekcie termin
    > uciekł i poszli do komornika.
    >
    > Trzeba wystąpić o przywrócenie terminu na złożenie zarzutów, z uwagi na
    > nieskuteczne zawiadomie o pozwie i nakazie.
    >
    > Jak przywrócą termin - złożyć sprzeciw od nakazu, podnieść fakt iż
    > zobowiązanie się przedawniło.

> [...]

    Nie wiadomo, czy się przedawniło. Jeśli przed upływem terminu przedawnienia
    wystąpili o wydanie nakazu zapłaty, to się nie przedawniło. To trzeba
    sprawdzić i z tego powodu zasugerowałem pytającemu wizytę u adwokata. Bo
    jeśli nakaz został wydany przed przedawnieniem, to po przywróceniu terminu
    zarzutu przedawnienia podnieść się nie da. Zaś przedawnienie zasądzone
    nakazem zapłaty przedawnia się po 10 latach od ostatniej czynności
    egzekucyjnej albo uprawomocnienia się nakazu.