    From: "RomanG" <r...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkola a palenie [??]
    Date: Fri, 12 Sep 2003 11:51:20 +0000 (UTC)

    Piotr Rusoł <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jak was słucham to mi się źle robi. Ktoś tu rzuca przepisami zapominając o
    > jednym:"PALENIE W MIEJSCU PUBLICZNYM JEST ZABRONINE"

    Tak. Zakaz jest sformułowany w art. 5. ust. 1. Ustawy z dnia 9 listopada 1995
    r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów
    tytoniowych.

    > Dotyczy to całego terenu szkoły i wszystkich tych (nauczycieli też), którzy
    > się na takowym znaleźli.

    Z litery prawa wynikałoby, że masz rację.

    > Jeżeli dyrekcja chce "ścigać za palenie" to w przypadku
    > stwierdzenia takiego zachowania powinna wezwać Straż Miejską. Tylko ten
    > organ jest władny wyciągnąć konsekwencje.

    Zapominasz , że w szkole obowiązują także inne akty prawne prócz ustawy
    tytoniowej. Uczeń jest podporządkowany na mocy u.s.o. i k.n., nauczyciel zaś
    również na mocy k.p. Więc skąd to Twoje przekonanie?

    > Powiem więcej jeśli nauczyciele
    > chcą palić zgodnie z prawem to na terenie szkoły musi być wyznaczone do tego
    > miejsce, a w takim wypadku mogą tam także przebywać uczniowie.

    Niewątpliwie jest to kolejna niekonsekwencja w prawie oświatowym dotycząca
    statusu uczniów pełnoletnich. Dość wspomnieć o obowiązku szkoły powiadamiania
    rodziców ucznia (także pełnoletniego) o grożących ocenach niedostatecznych,
    czy o wymogu zgody rodziców na wycieczkę szkolną. :-))
    Ja wiem jedno jako rodzic: nie mam nic przeciwko, żeby nauczyciele w szkole,
    do której posyłam swoje dziecko, palili papierosy. ale NIE ZGADZAM SIĘ, żeby
    palili uczniowie. Nawet pełnoletni. Uczeń to uczeń i ma się zachowywać jak
    uczeń.

    > Co do usuwania ze szkoły za palenie.
    >
    > 1)Nie ma takiej możlliwości w stosunku do uczniów pełnoletnich. Chyba że tak
    > owy punkt zostałby zawarty w regulaminie szkoły

    Każdy statut szkoły daje możliwość usunięcia ucznia ze szkoły.

    > to nie daje gwarancji w przypadku kiedy pełnoletni uczeń nie sygnował
    > regulaminu, pełnoletni uczeń jest już osobą fizyczną.

    Żart albo prowokacja :-))
    Uczeń akceptuje postanowienia statutu, zapisując się do szkoły.