  • Data: 2003-09-12 14:27:55
    Temat: Re: Szkola a palenie [??]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Sep 2003, RomanG wrote:
    [...]
    >+ Ja wiem jedno jako rodzic: nie mam nic przeciwko,
    >+ żeby nauczyciele w szkole,
    >+ do której posyłam swoje dziecko, palili papierosy.
    >+ ale NIE ZGADZAM SIĘ, żeby palili uczniowie. Nawet pełnoletni.

    Problem w tym, że to instytucja pn. "państwo" zastrzegła sobie
    *wyłączne* prawo do decydowania o niektórych sprawach.
    I jeśli prawo jakoś stanowi - to "niezgadzanie się" *może*
    zarówno być bez znaczenia - jak i spowodować przykre
    konsekwencje dla "niezgadzającego się".
    Ileś lat temu chciałbym się nie zgodzić pójść do wojska,
    teraz chciałbym się nie zgodzić żeby podatki płacić
    *w takiej wysokości w jakiej są* (VAT 22 %!!) - i co
    z tego ?
    Jako mniemam - o tym jest dyskusja: czy Wysoki Sejm
    pozwala na to żebyś mógł się zgadzać czy nie, do
    czego potrzebne są paragrafy - a nie twoje oburzenie :)

    >+ Uczeń to uczeń i ma się zachowywać jak uczeń.

    ...ale prawo do określenia tego ostatniego jest *również*
    w gestii Wysokiego Sejmu - chyba że upoważnił jakiś
    inny organ do przyjęcia stosownej definicji...
    Ja wcale nie twierdzę że to zawsze prowadzi do
    oczekiwanych czy pozytywnych - tak jest "i już" :>

    >+ > Co do usuwania ze szkoły za palenie.
    >+ >
    >+ > 1)Nie ma takiej możlliwości w stosunku do uczniów pełnoletnich. Chyba że tak
    >+ > owy punkt zostałby zawarty w regulaminie szkoły
    >+
    >+ Każdy statut szkoły daje możliwość usunięcia ucznia ze szkoły.

    ...a nie jest tak, że tylko jeśli tam jest wyszczególnione
    dane "przestępstwo" ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd