  • 1. Data: 2003-03-13 22:47:06
    Temat: System dziesiętny a zeznanie podatkowe.
    Od: "Ptasiek" <p...@b...gnet.pl>

    Witam grupę i przechodzę do rzeczy.

    Pytam z ciekawości: czy istnieje jakiś przepis, który zmuszałby mnie
    do wypełnienia - na przykład - zeznania podatkowego w systemie
    dziesiętnym; czy jeżeli wypełnię je sobie w systemie binarnym albo w
    hexach, to urzędnik będzie miał podstawy do tego, żeby się przyczepić.
    ;-)

    Pozdrawiam.

    Ptasiek.

  • 2. Data: 2003-03-14 06:20:06
    Temat: Re: System dziesiętny a zeznanie podatkowe.
    Od: "Tigre" <t...@t...pl>

    :-)
    Baaardzo ciekawe zagadnienie,
    Wyobrazacie sobie np wypelnic to w systemie dwojkowym :-))
    Kratek by zabraklo hehhehe,
    Ja sie nie znam wiec sie nie wypowiem czy mozna
    Pozdrawiam
    Tigre

  • 3. Data: 2003-03-14 10:06:04
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Ptasiek" <p...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dziesiętnym; czy jeżeli wypełnię je sobie w systemie binarnym albo w
    > hexach, to urzędnik będzie miał podstawy do tego, żeby się przyczepić.

    Grzywne w każdym razie dostaniesz standardowo-w systemie dziesiętnym;)

    Pozdr
    leszek

  • 4. Data: 2003-03-14 10:09:39
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 3/14/2003 11:06 AM, Leszek wrote :

    > Grzywne w każdym razie dostaniesz standardowo-w systemie dziesiętnym;)

    A jesli dostane grzywne 1000zl? Przeciez 1000(2)=16(10) :)
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 5. Data: 2003-03-14 10:51:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > dziesiętnym; czy jeżeli wypełnię je sobie w systemie binarnym albo w
    > hexach, to urzędnik będzie miał podstawy do tego, żeby się przyczepić.

    Sądzę, że jest to gdzieś w PN opisane ;-).

    A wiecie, że w Polsce nielegalna jest jednostka czasu typu "dzień" i nie
    powinna ona być używana przez urzędników, a tym bardziej trafiać do ustaw???
    Zgodnie z prawem, urzędy7 powinny używać wyłącznie sekund na określenie
    czasu...

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-03-14 11:09:52
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "BaLab" <b...@p...com> pisze w news:b4sc8m$313j$1@news2.ipartners.pl:

    > powinny używać wyłącznie sekund na określenie
    > czasu...

    ciekawe to jest. Czyli zamiast "prosze sie zglosic za dwa dni" powinni
    mowiec prosze sie zglosci za 2*24*60*60 sekund. Ale wydaje mi sie, ze tak
    samo jak w przypadku zapisu dat sa rowniez jakies ustalenia co do zapisu
    kwot itp. Oficjalnie w Polsce stosoway jest uklad SI (jezeli dobrze
    pamietam z fizyki: metry, kilogramy, sekundy, to to ?) pytanie czy w
    charakterystyce tego ukladu mowi sie cos o systemie dziesietnym.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 7. Data: 2003-03-14 11:54:02
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ciekawe to jest. Czyli zamiast "prosze sie zglosic za dwa dni" powinni
    > mowiec prosze sie zglosci za 2*24*60*60 sekund.

    Zgodnie z prawem tak powinno być, a jak nie - to grzywna ;-)!!! Po prostu do
    ustawy o miarach nie wydano rozporządzenia, które miało regulować tę
    kwestię, a poprzednie przestało obowiązywać wraz ze zmianą ustaw (w laatch
    90-tych).

> [...]
    > pamietam z fizyki: metry, kilogramy, sekundy, to to ?) pytanie czy w
    > charakterystyce tego ukladu mowi sie cos o systemie dziesietnym.

    Ciekawe, nie znalazłem nic na ten temat. Może więc jednak można posługiwac
    się systemem naturalnym, tj dwójkowym ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-03-14 16:27:02
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

> [...]
    > dziesiętnym; czy jeżeli wypełnię je sobie w systemie binarnym albo w
    > hexach, to urzędnik będzie miał podstawy do tego, żeby się przyczepić.

    Sprawdz, a potem podzielisz sie z nami wnioskami :-)
    Nauka wymaga poswiecen :-)

    Michal Letowski

  • 9. Data: 2003-03-14 22:37:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2003, BaLab wrote:
    [...]
    >+ A wiecie, że w Polsce nielegalna jest jednostka czasu typu "dzień" i nie
    >+ powinna ona być używana przez urzędników, a tym bardziej trafiać do ustaw???

    Jakbym gdzieś tak w ostatnich 2 tygodniach przypadkiem nie
    zauważył w "KRONICE" Gazety Prawnej (a może to było w notkach
    z Monitorów ?) że RM wydało korektę do rozporządzenia
    "z jednostkami miar spoza systemu SI dopuszczonymi
    do używania...." to bym ci uwierzył !!
    Ale napisałeś przekonująco :)
    Niemniej - wg Konstytucji źródłami (*ŻRÓDŁAMI*) prawa są
    m.in. ustawy, więc nie możemy nie uznać pojęcia "dnia"
    używanego W KC, IMHO. W odróżnieniu od wątpliwego
    pojęcia "kwartału" z ustawy o VAT :[

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-03-15 00:21:00
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .
> [...]
    > m.in. ustawy, więc nie możemy nie uznać pojęcia "dnia"
    > używanego W KC, IMHO. W odróżnieniu od wątpliwego

    Ciekawe, przejrzałem archiwum Gazety Prawnej i nic o tym aspekcie ustawy o
    miarach nie znalazłem. LEX (co prawda ze stycznia) też nic o tym
    rozporządzeniu nie wie (wie natomiast o nieobowiązującym rozporządzeniu z
    1974 roku bodajże).
    Co zaś się tyczy źródeł prawa, to czy samo używanie pojęć, których używanie
    na mocy innej ustawy jest nielegalne (a nawet zagrożone karą grzywny),
    legalizuje je?

    Pozdrawiam,
    BaLab