    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: System dziesiętny a zeznanie podatkowe.
    Date: Sat, 15 Mar 2003 01:21:00 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0303142333300.-35745377-100000@k6
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .
    > On Fri, 14 Mar 2003, BaLab wrote:
    > [...]
    >
    > Jakbym gdzieś tak w ostatnich 2 tygodniach przypadkiem nie
    > zauważył w "KRONICE" Gazety Prawnej (a może to było w notkach
    > z Monitorów ?) że RM wydało korektę do rozporządzenia
    > "z jednostkami miar spoza systemu SI dopuszczonymi
    > do używania...." to bym ci uwierzył !!
    > Ale napisałeś przekonująco :)
    > Niemniej - wg Konstytucji źródłami (*ŻRÓDŁAMI*) prawa są
    > m.in. ustawy, więc nie możemy nie uznać pojęcia "dnia"
    > używanego W KC, IMHO. W odróżnieniu od wątpliwego
    > pojęcia "kwartału" z ustawy o VAT :[

    Ciekawe, przejrzałem archiwum Gazety Prawnej i nic o tym aspekcie ustawy o
    miarach nie znalazłem. LEX (co prawda ze stycznia) też nic o tym
    rozporządzeniu nie wie (wie natomiast o nieobowiązującym rozporządzeniu z
    1974 roku bodajże).
    Co zaś się tyczy źródeł prawa, to czy samo używanie pojęć, których używanie
    na mocy innej ustawy jest nielegalne (a nawet zagrożone karą grzywny),
    legalizuje je?

    Pozdrawiam,
    BaLab