  • Data: 2003-12-24 08:42:54
    Temat: Re: Święta, karpie i denerwujący sąsiad
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Martyna napisał:

    > Pomyślałam sobie, czy ten świąteczny zwyczaj jest zgodny z prawem?

    nie ma normy zabraniającej spożywania ryb

    > A nawet, jeśli można już otworzyć sobie rzeź w prywatnym domu, choć w to
    > wątpie, to może są jakieś zasady uboju zwierząt które ten sąsiad łamie??

    są, ale nie dotycza tej sytuacji.

    POolecam jednak Twej uwadze
    ustawę o ochronie zwierząt i art. 6 i 7:
    Art. 6.
    1. Nieuzasadnione lub niehumanitarne zabijanie zwierząt oraz znęcanie
    się nad nimi jest zabronione.
    2. Przez znęcanie się nad zwierzętami należy rozumieć zadawanie albo
    świadome dopuszczanie do zadawania bólu lub cierpień, a w szczególności:

    Art. 7.
    1. Zwierzę traktowane w sposób określony w art. 6 ust. 2 może być
    czasowo odebrane właścicielowi lub opiekunowi na podstawie decyzji wójta
    (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce pobytu
    zwierzęcia i przekazane:
    1) schronisku dla zwierząt, jeżeli jest to zwierzę domowe lub
    laboratoryjne, lub
    2) państwowej jednostce organizacyjnej prowadzącej gospodarstwo rolne,
    jeżeli jest to zwierzę gospodarskie, lub
    3) ogrodowi zoologicznemu lub schronisku dla zwierząt, jeżeli jest to
    zwierzę wykorzystywane do celów rozrywkowych, widowiskowych, filmowych,
    sportowych lub utrzymywane w ogrodach zoologicznych.

    Problem może być jednak w tym, co się dalej z rzeczonym karpiem stanie
    po przekazaniu odpowiednim organom.

    Jak napisał ktoś wyżej, spraw faktycznie powinna trafić do strassburga.

    pozdrawiam

    marcin