    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Świadectwo pracy c.d.
    Date: Sat, 8 Jan 2005 14:09:25 +0100

    Użytkownik "Maria Konopka" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    news:ljODd.40370$BO5.13566@news.chello.at...
    > Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    wiadomości

    > A mogę jakąś podstawę prawną. Jakiś cytat?
    > Bo ja się doczytałam tylko tego:
    > " Jeżeli pracodawca uwzględni wniosek pracownika, wydaje w terminie
    7 dni od
    > dnia złożenia wniosku nowe świadectwo pracy oraz równocześnie usuwa
    z akt
    > osobowych i niszczy poprzednio wydane świadectwo pracy (§ 5 ust. 1 i
    5
    > rozporządzenia)."

> [...]

    Szanowna Pani,
    Przed wydaniem nowego świadectwa pracy pracodawca mógł zażądać (wg
    mnie powinien to zrobić) zwrotu poprzedniego świadectwa pracy i od
    tego zwrotu uzależnić wydanie poprawionego świadectwa pracy.
    Dla Pani również wygodniejszy będzie zwrot pierwszego świadectwa pracy
    (z którego treścią Pani się nie zgadzała), oczywiście za
    potwierdzeniem.
    Od chwili, kiedy otrzymała Pani świadectwo pracy w poprawionej
    wersji, nie może Pani posługiwać się pierwszą wersją świadectwa pracy,
    ponieważ jest to niezgodne z prawem.
    W jakim celu pragnie Pani zachować pierwszą wersję świadectwa pracy,
    skoro z jej treścią Pani się nie zgadza, a ponadto otrzymała Pani już
    poprawioną, nową wersję świadectwa pracy?
    Odpowiedź na to pytanie jest chyba bardziej interesująca niż odpowiedź
    na nurtujące Panią pytanie: jaki artykuł, jaki paragraf, jakiego
    przepisu prawnego zobowiązuje Panią do zwrotu pierwszej, nieaktualnej
    wersji świadectwa pracy.
    Oprócz przepisów i paragrafów jest jeszcze coś takiego jak "zdrowy
    rozsądek" i uczciwość.

    wa