  • 1. Data: 2005-10-07 21:28:42
    Temat: Stypendium
    Od: "eLeM" <s...@p...onet.pl>

    Witam...

    Moja sprawa jest następująca: jestem studentem 3 roku i właśnie zmieniłem
    zaledowanie - wymeldowałem się z domku i przeniosłem do kumpla gdzie jestem
    zameldowany tymczasowo na okres roku. Czy w takim razie teraz moje dochody
    wynoszą 0PLN i takie moge wykazywać przy staraniu się o stypendium socjalne?
    Chciałem zaznaczyć że nigdzie nie pracuje i nie posiadam rodziny - żona,
    dzieci, kochanki ;)

    Pozdrawiam...
    eLeM

  • 2. Data: 2005-10-07 21:35:11
    Temat: Re: Stypendium
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    eLeM wrote:

    > Chciałem zaznaczyć że nigdzie nie pracuje i nie posiadam rodziny - żona,
    > dzieci, kochanki ;)

    A zarabiający rodzice?

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 3. Data: 2005-10-07 21:47:42
    Od: "eLeM" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

    > A zarabiający rodzice?

    Tak zarabiają jednak Ja z Nimi nie mieszkam, czy to ma jkieś znaczenie dla
    Mnie ??

    Pozdrawiam...
    eLeM

  • 4. Data: 2005-10-07 22:48:08
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Tak zarabiają jednak Ja z Nimi nie mieszkam, czy to ma jkieś znaczenie dla
    > Mnie ??

    Najpierw zadaj sobie samemu pytanie, czy udajac niezarabiajacego nie
    okradniesz kogos, kto naprawde potrzebuje stypendium socjalnego. Jezeli
    jestes w skloceniu z rodzicami i nie mozesz brac od nich pieniedzy, to ok.
    Ale jezeli usilujesz wyludzic stypendium, to licz sie z tym, ze mozesz za to
    byc scigniety, gdy ktos doniesie - i bedziesz musial wszystko zwracac, albo
    ktos z wydzialu moze Ci po prostu spuscic ciezkie lanie, tak jak to bylo w
    jednym znanym mi przypadku. Tak wiec jezeli uczciwie rzecz ujmujac
    stypendium nie powinno byc Ci przyznane - pomysl o konsekwencjach, od
    moralnych poczawszy.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2005-10-08 05:48:33
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    po pierwsze nikt ci nie uwiezy ze masz dochody 0PLN, od razu cie
    wysmieja i oddala wniosek, a teraz to co powinienes zrobic, zebrac z
    urzedu skar. zasw. od rodzicow za 2004 r. dodac to do siebie podzielic
    na 12 i podzielic przez czlonkow rodziny, tzn. tam skad sie
    wyprowadziles (mama, tata, rodzenstwo uczacew sie ale do 26 roku zycia)
    Rozumiem ze rodzice zyja i nie sa rozwiedzeni a rodzenstwo jak jest to
    ponizej 26 lat. Wyjdzie ci ile zarabiacie na osobe na miesiac. Nie
    przekombinuj ze stypendium, bo ci kaza sie stawiac przed komisja w celu
    wyjasnien(w najgorszym wypadku, jakies nieprzyjemnosci od uczelni) jak
    zyjesz skoro nie zarabiasz nic.
    A jeszcze jedna sprawa, dajesz zaswiadczenia za 2004 rok a nie obecny,
    aha i zaswiadczenia z zakladow pracy ile ordzice zarabiaja, trzeba tyle
    dokumentow przedstawic ze hej. i nie mysl ze kogos nie wpiszesz, bo
    wszystko musi byc w papierach, wyroki sadu o rozwodzie, alimentach, akty
    zgonow, wykazy zameldowania w domu rodzinnym.
    Jestes na 3 roku, nie zawal sobie tego czasu przez kombinatorstwo

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 6. Data: 2005-10-08 07:31:18
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    eLeM wrote:

    > Tak zarabiają jednak Ja z Nimi nie mieszkam, czy to ma jkieś znaczenie dla
    > Mnie ??

    Oczywiście, powinni Cię utrzymywać, a jak tego nie robią to zawsze
    możesz uzyskać na drodzę sądowej alimenty. Tak jak Ci napisali, suma
    zarobków rodziców przez ilość osób w rodzinie.

    --
    Filip.----------------------------------------------
    ----------------

  • 7. Data: 2005-10-08 09:07:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    eLeM wrote:

    > Tak zarabiają jednak Ja z Nimi nie mieszkam, czy to ma jkieś znaczenie dla
    > Mnie ??

    Ma, bo dopóki nie zarabiasz formalnie mają obowiązek cię utrzymywać,
    czyli nadal wykazujesz ich dochody.
    Znajdź prace wówczas się usamodzielnisz.

  • 8. Data: 2005-10-08 11:38:02
    Od: "eLeM" <s...@p...onet.pl>

    > Ma, bo dopóki nie zarabiasz formalnie mają obowiązek cię utrzymywać,
    > czyli nadal wykazujesz ich dochody.
    > Znajdź prace wówczas się usamodzielnisz.

    Właśnie teraz znalazłem prace i czy to ma znaczenie jaką umowe podpisze -
    umowa/zlecenie czy musi być inna i czy jako student dzienny pracodawca
    będzie musiał opłacać za mnie ZUS ??

  • 9. Data: 2005-10-08 11:41:18
    Od: "eLeM" <s...@p...onet.pl>

    > Ma, bo dopóki nie zarabiasz formalnie mają obowiązek cię utrzymywać,
    > czyli nadal wykazujesz ich dochody.
    > Znajdź prace wówczas się usamodzielnisz.

    Acha jeszcze jedno pytanko - jako że będe pracował to wykazuje się dochody
    za zeszły rok to czy mimo tego że obecnie będe już samodzielny to musze
    uwzdględnić dochody rodziców ??

  • 10. Data: 2005-10-09 06:25:15
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    jestes studentem dziennym wiec nie sadze zebys zacza zarabiac na swoje
    utrzymanie, chyba ze przedstawisz zaswiadczenie z zakladu pracy ze tyle
    zarabiasz ze masz na wszystko a wtedy zegnaj stypendium hehe, tak czy
    owak nie przejdzie ci ten numer, zaluzmy ze dostajesz stala robote(umowa
    o prace) i zarabiasz 600 zlotych netto i juz sam przekraczasz prog
    dozwolony wiec zegnasz sie, albo dolaczasz dochody starych i pewnie i
    tak nie dostaniesz, nie krec bo pozalujesz ;)
    a co do umowy zlecenia to nie jest to staly zarobek, ktorym mozesz sie
    pochwalic, chyba ze za caly 2004 rok miales takie umowy i cie to
    utrzymalo, pracodawca nie placi za ciebie skladek na ubezpieczenie spoleczne